Slip on Honda CBR 600 F

Tobejas

CBR
Gick med
10 May 2007
Hoj
Honda CBR 600 F
Jag kör en CBR 600 F -97 med orginalpipa och då lill-brorsan köpt en gixxer med LeoVince behöver givetvis även jag nytt ljud!
Undrar hur man byter, måste jag såga av min orginaldämpare eller köpa ett dyrt helsystem? :va Det går inte att ta bort bara dämparen!

:hojcbr

//Tobbe

Jag kör en CBR 600 F -97 med orginalpipa och då lill-brorsan köpt en gixxer med LeoVince behöver givetvis även jag nytt ljud!
Undrar hur man byter, måste jag såga av min orginaldämpare eller köpa ett dyrt helsystem? :va Det går inte att ta bort bara dämparen!

//Tobbe

ehh... är du säker på det? på alla andra cbr er jag har sett är systemet delat under motorn.
plocka lös dämparen o ryck lite i grejerna så ska du nog se att du snart sitter med en vansinnigt tung pjäs i händerna
mvh

Det ska sitta ihopskruvat under motorn ungefär ! Bytte på min faders cbr600 -96. På den modellen satt det även en avgaspackning gjord av bly/stål som gärna vill sitta ganska hårt fast. Du kan behöva köpa en ny sådan, om du inte kan återanvända den gammla. Lycka till. :tummenupp

//Tobbe

Ta bort mellanrör och burken (skruvar under motorn) och sen när du beställer slip-on glöm inte att beställa mellanrör oxå, urenkelt att byta.:tummenupp

Spelar det någon roll vad för rör man byter till? Blir det någon effektskillnad eller är det endast ljud/vikt skillnad?

Varför byter man i så fall bara ena delen av avgassystemet och inte hela vägen?

Spelar det någon roll vad för rör man byter till? Blir det någon effektskillnad eller är det endast ljud/vikt skillnad?

Varför byter man i så fall bara ena delen av avgassystemet och inte hela vägen?

för att nya burken andas bättre?

för att nya burken andas bättre?

Jo de förstår jag, men ger det någon speciellt märkbar skillnad förutom i ljud?
Sen så hjälper väl inte bara avgassystemet, behöver den inte kunda andas bättre genom att ex byta luftfilter och insug?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman