Slip-on/helsystem till 625:an?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Finns det några sådana med dubbla pipor eller måste man behålla originalblåsen för att få ha kvar de dubbla? Har bara hittat singelpipor och det vill jag ju inte ha...

Finns det några sådana med dubbla pipor eller måste man behålla originalblåsen för att få ha kvar de dubbla? Har bara hittat singelpipor och det vill jag ju inte ha...

Det finns ju Akrapipor till KTM 625-660 -05-06 som säljs genom KTM-handlare. Finns med på http://www.ktm.se/41.15.html?detailview=3&cHash=7890c20986 .
Har man råd kan man köpa hela systemet på en gång.
Själv ska jag skaffa Leo-Vince till min 625 -05:a som jag får inom kort.
Båda alternativen har streetlegal-insats med som man kan ha till besiktningen/bankörningen.

Last edited:
Last edited:
Eller så lägger du ett bud på denna från Ebay.de!

http://cgi.ebay.de/KTM-Auspuffanlag...3QQihZ014QQcategoryZ49775QQrdZ1QQcmdZViewItem

Ringde till karlströms och frågade vad enbart rören utan dämpare skulle gå på?
Närmare 4000:- för enbart rören sen tillkommer dämparna! :näsblod
Fick tag i kompl rören för 1300:- och dämparna för 1500:- på Ebay.de :yoparty
Jag ska modda enligt denna tråd sen! http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=132732

Det där är ju originaldämpare på eBay... :tungan

Var ute efter Akra eller Leovince t.ex. så jag får kolla runt lite, billigt lär det ju inte vara... :näsblod

Suck!! :rolleyes: Somliga är lata att göra nåt själva så då får plånboken lida istället!

http://cgi.ebay.de/LeoVince-Auspuff...ryZ49775QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Nja kommer du undan billigare än det här?

Visst må jag vara lat men efter att ha grävt runt på eBay i en vecka utan att hitta annat än singeldämpare så tänkte jag fråga om nån vet. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag inte har tillgång till verkstad och verktygen som behövs för att bygga om dämparna och tycker att det finns snyggare rör än orignal som jag hellre lägger pengar på - original har jag redan. :pannkyss

Tack för länken, det var sånt jag var ute efter! :tummenupp

Visst må jag vara lat men efter att ha grävt runt på eBay i en vecka utan att hitta annat än singeldämpare så tänkte jag fråga om nån vet. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag inte har tillgång till verkstad och verktygen som behövs för att bygga om dämparna och tycker att det finns snyggare rör än orignal som jag hellre lägger pengar på - original har jag redan. :pannkyss

Tack för länken, det var sånt jag var ute efter! :tummenupp

He he det enda jag har tillgång till är min 6 kvm förråd, med lite vilja går allt! :D

Zimo har bra priser på Leo men skicka ett mail till www.bikeandcarparts.de och fråga om de kan matcha priset som Zimo har. Engelska funkar utmärkt och maken till snabb lev hem till dörren får man leta efter :) Tror det tog 5 arbetsdagar att få hem det efter att betalningen gått igenom. Köpte leo därifrån till min gamle yamaha och var mer än nöjd med både pris och kvalitén på dämparna :tummenupp 2500:- billigare än i Sverige inkl frakt är inte så pjåkigt!

Last edited:
He he det enda jag har tillgång till är min 6 kvm förråd, med lite vilja går allt! :D

You got me there! :tummenupp

www.xracing.it

Det är mitt tips! Inga helsystem, men 2 burkar i alla fall!

Hur får man fram priser och grejjer på den sidan? Min italienska är lite rostig... :hihi :va

Zimo har bra priser på Leo men skicka ett mail till www.bikeandcarparts.de och fråga om de kan matcha priset som Zimo har. Engelska funkar utmärkt och maken till snabb lev hem till dörren får man leta efter :) Tror det tog 5 arbetsdagar att få hem det efter att betalningen gått igenom. Köpte leo därifrån till min gamle yamaha och var mer än nöjd med både pris och kvalitén på dämparna :tummenupp 2500:- billigare än i Sverige inkl frakt är inte så pjåkigt!

Låter kalas, ska kolla det..! :tummenupp

Vad är Zimo förresten? :va

Last edited:
Maila till dom dom och ange vilken modell du har, så får du en pris lista på deras grejjer, burkarna finns i, alu, titan, och kolfiber. Jag gav 4100:- För 2 burkar i Titan, inklusive tull o frakt. (Titta i mitt garage för bilder!)

Maila till dom dom och ange vilken modell du har, så får du en pris lista på deras grejjer, burkarna finns i, alu, titan, och kolfiber. Jag gav 4100:- För 2 burkar i Titan, inklusive tull o frakt. (Titta i mitt garage för bilder!)

Mmm kanske minska storleken på bilderna lite! :)

Jag är kanon nöjd med ljudet och effekt ökningen!! :tummenupp

Men "finnishen" på dämparna var lite sämre än väntat, då tänker jag på det gjutna delen bak. Var lite dålig finnish på det.

Man kan inte begära mer för det priset... hade själv X-racing först till min 660

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti