Slip-on eller helsystem?

http://www.blocket.se/stockholm/SC_Project_Superduke_1290_62722607.htm?ca=11&w=3

När resultatet blir såhär med ett helsystem, så är det ingen diskussion för mig:kär:kär:kär:kär

- - - Updated - - -

http://www.blocket.se/stockholm/SC_Project_Superduke_1290_62722607.htm?ca=11&w=3

När resultatet blir såhär med ett helsystem, så är det ingen diskussion för mig:kär:kär:kär:kär

- - - Updated - - -

Jag fick en märkbar mer effekt ur min R1 2004 med helsystem, värt varje krona men jag hade original innan. Ökade 12 hk med acrapovic ink dn filter och bänkning. Ska tillägga att jag köpte det beggat så det blev 9 000 kr totalt med bänkning

Den som säger att en kattalysator inte är bra.. Är inte bara ett rövhåll och en egoist, utan en människa som borde uppleva blicken från ett barn med cancer och säga "men ja fick ju tio häst till på slangen, nu gör den 301.5 Kmh istället för 298kmh" de är de väl värt?!:huvet

Man behöver väl inte förvärra något som redan är farligt? Jag blir mörkrädd över framtiden.. Snart får ja väl gå ut och spänna fast taket på kåken och gräva så vattnet kan rinna från källaren när vi bemöter allt mer extremt väder. SOM ABSOLUT INTE HAR MED ATT JORDEN INTE HINNER ANPASSA SIG EFTER VÅRA UTSLÄPP..:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:kär:kär:kär:kär:kär:kär

:dummer

Man kan väl ha grova rör och en fet katalysator, - eller ?

Man kan väl ha grova rör och en fet katalysator, - eller ?

Överdrivet grova rör/krökar gör att man tappar botten o mellanreg så de funkar inte vare sig med eller utan katt.
De ger bättre flöde med överdriven stor katt men den funkar förmodligen sämre för den går kallare. De är vanligt med stor katt på banbilar typ driftingbilar som har krav på katt.

De är märkligt att man inte tar avgasprov på besiktningen för då skulle färre hojåkare orka ta bort katterna.

Köpte helsystem, k&n sportluftfilter, pcIII till min gsxr1000 -07 samt bänkade den.
O har efter det ägt ett par st likadana hojar fast bara köpt slipon vid de tillfällena. Så frågan är om det är värt de extra 12-15000kr med allt vad ett helsystem innebär med bänkning etc.
Inte ens chans säger jag. Kommer aldrig någonsin köpa prylar för 20lax igen för någon säger att de känner jättestor skillnad. Placeboeffekt deluxe. Dreva ner hojen istället för 2500kr o köp ett slipon

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT