Slip-on,dåligare vrid på låg,mellan register för triumph speed four?

Joshi

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
Nada at the moment
Har precis köpt en triumph speed four årsmodell 2003. Sprillans ny med andra ord. Snackade med handlaren jag köpte den av om att sätta slip-on på den. Dock så sa han att triumph avråde från att göra det på just speed four. Anledningen skulle vara att triumph har förbättrat vridet på just låg och mellan registret samt fixat insprutningen som var lite sioså på tt600. Att då sätta slip-on och luftfilter och då troligen får ändra insprutningen skulle göra att toppeffekten ökar men att vridet på låga varv försvinner och kommer på höga varv istället.
Jag e ju inte super insatt i hur olika slip-on fungerar men tycker ju att det borde finnas alternativ som gör att jag får effektökning och vrid över hela registret? Har jag fel? Någon som har tips om vad som kan göras?

Luftfilter är bara onödigt å byta, skillnaden är ungefär = 0
Med slipon kanske du kan känna en liten effektökning i högre register, men att det skulle bli sämre i de lägre vet jag inte om det stämmer.

En Powercommander brukar få bort de största svackorna i registeret vid montering av avgassystem...

Joshi skrev:
Har precis köpt en triumph speed four årsmodell 2003. Sprillans ny med andra ord. Snackade med handlaren jag köpte den av om att sätta slip-on på den. Dock så sa han att triumph avråde från att göra det på just speed four. Anledningen skulle vara att triumph har förbättrat vridet på just låg och mellan registret samt fixat insprutningen som var lite sioså på tt600. Att då sätta slip-on och luftfilter och då troligen får ändra insprutningen skulle göra att toppeffekten ökar men att vridet på låga varv försvinner och kommer på höga varv istället.
Jag e ju inte super insatt i hur olika slip-on fungerar men tycker ju att det borde finnas alternativ som gör att jag får effektökning och vrid över hela registret? Har jag fel? Någon som har tips om vad som kan göras?

ecce skrev:
Men vill du igenkligen använda det lägre registeret... eller...eller...eller... :yoparty

Det e ju lite jobbigt att ligga på höga varv hela tiden o växla som en galning. Som det är nu kan jag ligga på 5:an i 50km/h o ger jag gas drar den på bra utan prob. Dessutom skulle det kännas lite dumt att förstöra det som triumph har för avseende med hojen..nämligen att den ska ha förbättrat drag på låg och mellan register hehe

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...