Slip on and on

Det där gör ingen nytta, jag har hört att man ska göra en y-mellanrör så man kan dra slip-on-in på andra sidan också. Sägs lägga till ungefär 350% mer kraft, jämfört med bara ett sytem av slip-on-in.

Det är så de kör i motogp, jag hörde från någon mekanikers hund att det funkar exakt så.
 
Motorcyklarnas motsvarighet till the Human Centipede. :tummenupp
 
Det är en kompis hoj. Han har öppnat upp insugssidan, portat toppen, mm mm. Först var det ett slip on, sen skulle den besiktigas och då kom nummer två dit, det visade sig att ljudet blev rätt och motorn fortfarande är stark. Så nu är det en permanent lösning, dock lite tillsnyggad efter bilden togs. Jag har provkört hojen och den är mycket starkare än någon annan er6 jag kört. :tummenupp
 
Det är en kompis hoj. Han har öppnat upp insugssidan, portat toppen, mm mm. Först var det ett slip on, sen skulle den besiktigas och då kom nummer två dit, det visade sig att ljudet blev rätt och motorn fortfarande är stark. Så nu är det en permanent lösning, dock lite tillsnyggad efter bilden togs. Jag har provkört hojen och den är mycket starkare än någon annan er6 jag kört. :tummenupp

Med förlängt avgasrör som detta blir så flyttas effektregistret ner i varvtal och då blir den starkare på lägre varvtal. Sluteffekten minskar däremot!
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top