Slip on and on

Det där gör ingen nytta, jag har hört att man ska göra en y-mellanrör så man kan dra slip-on-in på andra sidan också. Sägs lägga till ungefär 350% mer kraft, jämfört med bara ett sytem av slip-on-in.

Det är så de kör i motogp, jag hörde från någon mekanikers hund att det funkar exakt så.
 
Motorcyklarnas motsvarighet till the Human Centipede. :tummenupp
 
Det är en kompis hoj. Han har öppnat upp insugssidan, portat toppen, mm mm. Först var det ett slip on, sen skulle den besiktigas och då kom nummer två dit, det visade sig att ljudet blev rätt och motorn fortfarande är stark. Så nu är det en permanent lösning, dock lite tillsnyggad efter bilden togs. Jag har provkört hojen och den är mycket starkare än någon annan er6 jag kört. :tummenupp
 
Det är en kompis hoj. Han har öppnat upp insugssidan, portat toppen, mm mm. Först var det ett slip on, sen skulle den besiktigas och då kom nummer två dit, det visade sig att ljudet blev rätt och motorn fortfarande är stark. Så nu är det en permanent lösning, dock lite tillsnyggad efter bilden togs. Jag har provkört hojen och den är mycket starkare än någon annan er6 jag kört. :tummenupp

Med förlängt avgasrör som detta blir så flyttas effektregistret ner i varvtal och då blir den starkare på lägre varvtal. Sluteffekten minskar däremot!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top