Slip on and on

Det där gör ingen nytta, jag har hört att man ska göra en y-mellanrör så man kan dra slip-on-in på andra sidan också. Sägs lägga till ungefär 350% mer kraft, jämfört med bara ett sytem av slip-on-in.

Det är så de kör i motogp, jag hörde från någon mekanikers hund att det funkar exakt så.
 
Motorcyklarnas motsvarighet till the Human Centipede. :tummenupp
 
Det är en kompis hoj. Han har öppnat upp insugssidan, portat toppen, mm mm. Först var det ett slip on, sen skulle den besiktigas och då kom nummer två dit, det visade sig att ljudet blev rätt och motorn fortfarande är stark. Så nu är det en permanent lösning, dock lite tillsnyggad efter bilden togs. Jag har provkört hojen och den är mycket starkare än någon annan er6 jag kört. :tummenupp
 
Det är en kompis hoj. Han har öppnat upp insugssidan, portat toppen, mm mm. Först var det ett slip on, sen skulle den besiktigas och då kom nummer två dit, det visade sig att ljudet blev rätt och motorn fortfarande är stark. Så nu är det en permanent lösning, dock lite tillsnyggad efter bilden togs. Jag har provkört hojen och den är mycket starkare än någon annan er6 jag kört. :tummenupp

Med förlängt avgasrör som detta blir så flyttas effektregistret ner i varvtal och då blir den starkare på lägre varvtal. Sluteffekten minskar däremot!
 
Back
Top