Slip on and on

Det där gör ingen nytta, jag har hört att man ska göra en y-mellanrör så man kan dra slip-on-in på andra sidan också. Sägs lägga till ungefär 350% mer kraft, jämfört med bara ett sytem av slip-on-in.

Det är så de kör i motogp, jag hörde från någon mekanikers hund att det funkar exakt så.

Motorcyklarnas motsvarighet till the Human Centipede. :tummenupp

Det är en kompis hoj. Han har öppnat upp insugssidan, portat toppen, mm mm. Först var det ett slip on, sen skulle den besiktigas och då kom nummer två dit, det visade sig att ljudet blev rätt och motorn fortfarande är stark. Så nu är det en permanent lösning, dock lite tillsnyggad efter bilden togs. Jag har provkört hojen och den är mycket starkare än någon annan er6 jag kört. :tummenupp

Det är en kompis hoj. Han har öppnat upp insugssidan, portat toppen, mm mm. Först var det ett slip on, sen skulle den besiktigas och då kom nummer två dit, det visade sig att ljudet blev rätt och motorn fortfarande är stark. Så nu är det en permanent lösning, dock lite tillsnyggad efter bilden togs. Jag har provkört hojen och den är mycket starkare än någon annan er6 jag kört. :tummenupp

Med förlängt avgasrör som detta blir så flyttas effektregistret ner i varvtal och då blir den starkare på lägre varvtal. Sluteffekten minskar däremot!

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back