Slingerbulten: Nu får dom boende ge sig

wizlow skrev:
äähhh klanka inte ner på köping :) finns många fina vägar här! himmetavägen med den nya asfalten är ju som en drömm
Motorvägen som passerar Köping måste ha varit Sveriges sämsta och gjord av några bakfulla vägarbetare.
Nu håller de väl på och asfalterar om men tidigare fick man ju dra åt säkerhetsbältet för att inte slå huvudet i taket :hihi

sandstream skrev:
Motorvägen som passerar Köping måste ha varit Sveriges sämsta och gjord av några bakfulla vägarbetare.
Nu håller de väl på och asfalterar om men tidigare fick man ju dra åt säkerhetsbältet för att inte slå huvudet i taket :hihi

Körde den i torsdags, ny asfalt. Men tidigare var det precis som du beskrev det. Kändes som att köra direkt på fälgen.

MVH Martin

E18 SKA vara dålig i Köping, så ni håller er hemma och inte kommer och tar våra brudar i Hallsta... :rofl
(Så var det FÖRR iaf, när det var lite liv i folkparkerna!)
Men ni åker väl över svinskogen och Kolbäck antar jag... :hihi
Fast då rensar väl Kolbäckianerna så ni inte når fram till Hallsta iaf!

Dr.Bike skrev:
Och ni som gillar t.ex Bogesund, kan jag berätta för att igår var jag ute på små små vägar emellan Vallentuna, Markim, Gottröra, Brottby osv, en halv dag av kurvorgier! Alla vägar var som Bogen.

Håller med mr Bike. I hela Roslagen finns för övrigt mycket kurvigt att leka med! :tummenupp

Last edited:
Suomalainen skrev:
A precis, för här är vi bönder allihopa. Jag sår havre på baksidan och vete under altanen, i vardagsrummet har jag mina kossor som ger mjölk varje morgon. Till lunch o middag brukar jag slakta en av grisarna som vi föder upp i badkaret... Det är skitbra, behöver aldrig gå till ica, har allt hemma serrö. Det är ju så vi härute på landet måste göra för att ha råd med hoj!

:rolleyes:

Är väl inget konstigt med det?

Ps. Vad är ICA förresten :va? Ds.

cleaner skrev:
Antagligen inte diesel om smeten är kvar forfarande.

Vart är smeten? Kan åka och kolla imorrn lördag vad det egentligen är.
Är det vad jag missstänker så är det mycket halt,
hydraulolja och diesel. Luktar i princip bara diesel.

Har varit iväg på lite semester och inte kunnat svara dig. Har du varit där och tittat? Jag är förvånad att Vägverket inte bryr sig nämnvärt. Är det någon här på forumet som fått veta mer vad som orsakat utsläppet?

det sista man ska göra e att yttra sig offentligt på detta forumet om vart alla bra vägarna ute på "landsbygden" är.. då kanske alla stockholmare packar termosen i ryggsäcken å kommer å invaderar "ländet"... å korkar igen vägarna :hihi

/ironimode off

måste va nått himla speciellt med dendär bulten

heimdal skrev:
måste va nått himla speciellt med dendär bulten

Njea... inte själva vägen kanske... men räkmackorna i slutet av den. ;)

Personligen är vägen mellan Järna och Nykvarn en av mina favvoriter.

WilleZL skrev:
Har varit iväg på lite semester och inte kunnat svara dig. Har du varit där och tittat? Jag är förvånad att Vägverket inte bryr sig nämnvärt. Är det någon här på forumet som fått veta mer vad som orsakat utsläppet?

Jag körde in på den vägen som ansluter till bulten för att leka lite detektiv och se vart kladdet börjar, men det börjar bara helt plötsligt, nån sa att det är diesel, så det är väl nån tankbil som fått läck eller nått? Eller så är det de boende som fått nog :hihi Jaja, vägverket resonerar väl att regn, sol, regn, sol, regn, sol tar bort eländet med tiden...

Mouse skrev:
Värmland o dalsland med sikte mot de norska banasfalterade serpetinvägarna... det är grejor de si... :tummenupp

Dääm. Menar du att nollåttorna skulle köra hoj i flera......mil? trodde inte man kunde köra mer än max 5 mil åt gången om man var skriven i stockholms kommun.

Chrille skrev:
Dääm. Menar du att nollåttorna skulle köra hoj i flera......mil? trodde inte man kunde köra mer än max 5 mil åt gången om man var skriven i stockholms kommun.
Med tanke på att det är sååå långt till närmaste bana så blir man ju chockad av dylika uppgifter.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph