Slingerbulten: Nu får dom boende ge sig

WilleZL skrev:
Smeten är kvar. Talade med vv för en liten stund sedan. De som inspekterat menar att det är diesel. Eftersom dielseln dunstar kommer vv inte att göra något åt det.

Körde själv där i går och blev förundrad över hur stort utsläpp det är frågan om. Vv har dock inte ställt sig frågan om det var en olyckshändelse eller om någon släppt ut oljan med avsikt.

Antagligen inte diesel om smeten är kvar forfarande.

Vart är smeten? Kan åka och kolla imorrn lördag vad det egentligen är.
Är det vad jag missstänker så är det mycket halt,
hydraulolja och diesel. Luktar i princip bara diesel.

var där nere i lördags

finns många andra vägar norr om sthlmia.

älmsta-östersjö är en skön sträcka liksom furusund
Ända nack delen dom j:a 50sträckorna

Var där i lördags, då hade villaägarna vattnat vägen?

Eller var det kanske regn som kom uppifrån :(

Suomalainen skrev:
...är det bara jag som är trött på detta eviga tjat om boge eller bulten. Tänk om alla vi som inte bor i sthlm skulle börja rapportera om våra favvovägar stup i ett. Grus här o grus där, akta er för haren i kurva 7, gubbe hytte med näven osv osv.... Hela forumet skulle bli proppat med totalt ointresant skit.

Ja eller så kan man ju bosätta sig i Köping och bli bonde dygnet runt....

.....akta kon,fåret eller svinet som skitit i kurva 8 på "han som hade får i USA som det susade i öronen på" vägen.....

Ska man skjuta nåt på bulten så är det dom som kör dom där terrängbilarna som skitar ner hela vägen och oss som hamnat bakom...

Tillråga på allt kör dom, i konvoj, i typ 20km/tim...

Det är väl bara en tidsfråga innan någon driftig person ställer sig och börjar fota där för att sedan sälja bilderna :hihi

WilleZL skrev:
Smeten är kvar. Talade med vv för en liten stund sedan. De som inspekterat menar att det är diesel. Eftersom dielseln dunstar kommer vv inte att göra något åt det.

Körde själv där i går och blev förundrad över hur stort utsläpp det är frågan om. Vv har dock inte ställt sig frågan om det var en olyckshändelse eller om någon släppt ut oljan med avsikt.

Det är väl någon lastbilschaffis som tankat fullt och sedan glömt tanklocket.

starclassic skrev:

.....akta kon,fåret eller svinet som skitit i kurva 8 på "han som hade får i USA som det susade i öronen på" vägen.....

äähhh klanka inte ner på köping :) finns många fina vägar här! himmetavägen med den nya asfalten är ju som en drömm

starclassic skrev:

A precis, för här är vi bönder allihopa. Jag sår havre på baksidan och vete under altanen, i vardagsrummet har jag mina kossor som ger mjölk varje morgon. Till lunch o middag brukar jag slakta en av grisarna som vi föder upp i badkaret... Det är skitbra, behöver aldrig gå till ica, har allt hemma serrö. Det är ju så vi härute på landet måste göra för att ha råd med hoj!

:rolleyes:

Suomalainen skrev:
A precis, för här är vi bönder allihopa. Jag sår havre på baksidan och vete under altanen, i vardagsrummet har jag mina kossor som ger mjölk varje morgon. Till lunch o middag brukar jag slakta en av grisarna som vi föder upp i badkaret... Det är skitbra, behöver aldrig gå till ica, har allt hemma serrö. Det är ju så vi härute på landet måste göra för att ha råd med hoj!

Du glömde att skriva om sjukskrivningen och skenförsäkringen :tummenupp

Suomalainen skrev:
Det är ju så vi härute på landet måste göra för att ha råd med hoj!

Neeejdå, vår fina kommunistiska regering har ju gjort så att vi här i Stockholm (den enda kommun med tillväxt) betalar massa skatt till fattigare kommuner så att bönderna också kan skaffa sporthoj
:hihi

Suomalainen skrev:
...är det bara jag som är trött på detta eviga tjat om boge eller bulten. Tänk om alla vi som inte bor i sthlm skulle börja rapportera om våra favvovägar stup i ett. Grus här o grus där, akta er för haren i kurva 7, gubbe hytte med näven osv osv.... Hela forumet skulle bli proppat med totalt ointresant skit.
Skillnaden är att era favvovägar trafikeras av 3 hojar i veckan, så det skulle väl knappast behövas nån rapportering därifrån. :tungan

Suomalainen skrev:

Hahaha ja det är humor.... jag håller med om att det tjatas en hel del om just dessa vägsträckor. Men det är just de enda riktigt fina vägarna som ligger precis runt knuten...

Suomalainen skrev:

Jag tror du har missat att Stockholm är om inte världens så åtminstone Sveriges medelpunkt... i vart fall ur Stockholmsperspektiv... :hihi

Det som händer i Stockholm är ju viktigt för alla andra i landet, om det så är att Persson fisit, eller att grannen har köpt en större cityjeep och därmed blockerar en hel väg... :D

Skämt åsido, varför inte ha lite regional indelning på forumet?

Suomalainen skrev:
...är det bara jag som är trött på detta eviga tjat om boge eller bulten.

Lätt fixat, ignorera alla trådar som innehåller orden bogesund, slinger, bulten eller stockholm. Inget som tvingar dig att läsa allt på SH eller? :va

F.ö får ni väl kontra med trådar om konbanorna ni har runt Köping. Eller har de byggt klart än?

Finns många många fina vägar runt Sthlm. Jag FATTAR inte varför det blivit sånt överdrivet fokus på Bulten, en i mina ögon rätt medelmåttig väg.
Fast... jag tillhör ju inte dem som ligger på två och tresiffriga riks och länsvägar direkt...
Då kan man ju lika gärna köra europaväg.

Det ska svänga!

Och ni som gillar t.ex Bogesund, kan jag berätta för att igår var jag ute på små små vägar emellan Vallentuna, Markim, Gottröra, Brottby osv, en halv dag av kurvorgier! Alla vägar var som Bogen.

Bulten... säj nå mår.

Dr.Bike skrev:
Det ska svänga!

Och ni som gillar t.ex Bogesund, kan jag berätta för att igår var jag ute på små små vägar emellan Vallentuna, Markim, Gottröra, Brottby osv, en halv dag av kurvorgier! Alla vägar var som Bogen.

Bulten... säj nå mår.

Mmm...Sättra-vägen :drooling Homer , bättre berg-och-dalbana är svår att finna :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph