SLINGERBULTEN 23e AUG

Jaga blir lätt farligt ja...men än värre blir det ofta när man blir jagad.

de laddas ofta på förhårt i kuvorna då... något som man också kan se när man kommer ikapp någon...

Hände mig idag...

farligt farligt....

Den där bulten verkar va en heeeeeelt galen väg,skulle dö DiReCkT om ja körde där:D :D

Den där bulten verkar va en heeeeeelt galen väg,skulle dö DiReCkT om ja körde där:D :D

Nae ... du fixar den galant .. :) Bulten är i utmärkt skick men det kan dock förekomma lite grus på ett fåtal ställen som kan överaska lite då och då :D

Jaga folk kan man inte göra eftersom det finns diken som man kan köra i .. och jag kan inte åka där om det finns någon framför så vad gör man då?

Var där idag också, grymt skoj väg, dom flesta kurvorna är så där kurvigt sköna, inte för tvära men inte för öppna och efterföljs av likadana.
Idag såg jag faktiskt B&B-skylten också. *ler SH-turist*
Möter man pärlband av hojar, kan fan hälsa heller, då blire ju inget styrt, man borde skaffa en sån där skämtarm o skruva fas på sidan av kåpan kanske...

Du kan få en signerad reflexväst av mig som du kan ta på dig när du åker t.ex. till Barkarby. När du tar på dig västen så tappar hojen ca 100 hkr och din hjärna intar extremt tråkläge.

En känsla av att vara konstant skitnödig kommer således att infinna sig.

Kenny_kx
här hemma är det tvärtom men jag hejar såklart på dom ifall dom slänger ut hande, har även upptäckt att offroad förare hejar alldrig, är det för att dom ser sig tillhöra moppe-segmentet?:hojsmilie
Jo *jag* hälsar!!! Men det är fan ingen som hälsar tillbaka!

Det är samma förb... visa när jag kör min gamla BSA, *jag* hälsar men ingen j*vel hälsar tillbaka. Sitter jag Trajjan så duger jag minsann att hälsas på.
Det känns så förbannat tråkigt att bli dragen över olika kammar bara för att man kommer på olika typer av hojar, man morsar på samma folk men blir hälsad olika beroende på hojtypen man kör.

Vettefan men det där med att hälsa är overkill, man har ju handkontrollerade reglage, fullt upp med allt sånt när man brassar :D Till råga på allt skall man hålla sig kvar på moppan..

Vettefan men det där med att hälsa är overkill, man har ju handkontrollerade reglage, fullt upp med allt sånt när man brassar :D Till råga på allt skall man hålla sig kvar på moppan..
Jo fast det är lite genomskinligt att man klarar av att släppa styret när jag kommer på min Trajja. :såjaponken :kiss

fast när du gasar har du ju vänster hand ledig och när du bromsar har du ju höger hand ledig :) Det går alldeles utmärkt med knäskrap och bara ha en hand på styret eller en hård inbromsning med bara en hand.

Stompgrips hjälper o sen övning! :)

fast när du gasar har du ju vänster hand ledig och när du bromsar har du ju höger hand ledig :) Det går alldeles utmärkt med knäskrap och bara ha en hand på styret eller en hård inbromsning med bara en hand.

Stompgrips hjälper o sen övning! :)

Medveten om det:D har posörbilder med enhands knäskrap, kirrar brudar som fan med dom, har även stompgrips :tummenupp men hur gör man när man gasar helvet? crossväxlar ni? OM man möter en brud så kan man ju ge fan i växla och vinka lite :tuttar Ni vet lite dåligt med hojjbrudar här uppe :huvet

Last edited:
Medveten om det:D har posörbilder med enhands knäskrap, kirrar brudar som fan med dom, har även stompgrips :tummenupp men hur gör man när man gasar helvet? crossväxlar ni? OM man möter en brud så kan man ju ge fan i växla och vinka lite :tuttar Ni vet lite dåligt med hojjbrudar här uppe :huvet

ja är det inte i gällivare det finns fler hembrännare än brudar ?

Här e man så van så missar man att vinka till en :tuttar så kommer det :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar snart..:D

hur gör dom flesta...åker ni först o kollar om de ligger grus i svängarna innan ni åker? ..åkte Bulten i torsdags kväll....var ju sat mkt grus i många svängar

En sådan där kawasaki med broms på vänstersidan kommer jag inte våga prova.:näsblod

haha ja så är det när man inte läser vad man just skrev =) Men du fattar vad jag menar hoppas jag

finns ju iofs quickshifter men i kurvorna är det rätt sällan jag växlar ändå och att bara trycka in nästa växel i kurvan kan ju vara lite vanskligt =)

Har testat både knäskrap med en hand och inbromsningar på banan med en hand och självklart får man bromsa lite tidigare men det är inte särskilt mycket och knäskrap med en hand då tar man det lugnt och inte drar på utan ligger jämnt igenom kurvan då är det enklast....men nej utan stompgrips hade jag aldrig ens testat det....
Har bara gjort det för att testa hur lätt det var och då var det på det avflaggade varvet när det går lugnast......

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...