slimmade handskar under handskarna?

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Kan man använda något jävligt slimmat/finns det några supertunna "underhandskar" att ha under sommarhandskarna om man ändå ska köra kvällstid och det kyler på ?

Sett flertalet MC-bud i sthlm ha någon typ av överdrag från handtagen på styret som täcker hela handen. Ser väldigt händigt ut. Vet inte riktigt vad man kallar dom :va

Inbyggd värme i handtagen finns ju också, då slipper du flera handskar o kan välja om du vill ha värmen av/på.

Om man tänker på att det helst ska vara möjligt att röra på fingrarna och ha lite känsla när man bromsar så är det nog inte så bra att köra med dubbla handskar.

Jag har ett par tunna MP-ASU Flex som är tillverkade av någonslags konstskin. Men de skulle ändå vara för tjocka att ha under ett annat par handskar.

Annars så finns det ju vantar. Som t.ex. dessa som Touringbutiken säljer:
15-1492.jpg

Eller kanske montera elhandtag på hojen?

Kan man använda något jävligt slimmat/finns det några supertunna "underhandskar" att ha under sommarhandskarna om man ändå ska köra kvällstid och det kyler på ?

Annars finns det ju vanliga tunna vita elastiska mekhandskar i bomull för nollpengar på Clas O mfl. Du kan ju prova, de är ju nästan gratis. Alltid isolerar det ngt med ett extra lager, även om försås ylle är bättre en bomull.

Jag har kört med latexhandskar som de har på sjukhus. Iofs har jag bara använt dem när det regnat för att undvika den kylande efekten vatten har.
Funka klockers.

B29EED44276144E4E8103A661F9A78B7.jpg

Hestra har ett gäng tunna innerhandskar för deras skidhanskar, jag har själv ett par köpta för mina skidhandskar som jag tog och använde nu när det låg runt mollgradigt, Jag kan ju inte påstå att det blev varmt men bra mycket bättre.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti