Slicks vs mönstrat

ÅkeN

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2008
Ort
Huddinge
Hoj
GSX den första, KTM 500
Hej, tänkte prova lite SM i sommar, började med att beställa kläder som skulle vara lämpliga när man utövade SM, dom kändes väldigt slimmade och det stora hål över skinkorna, ja ja det är väl så det ska vara tänkte jag och fortsatte med själva motorcyckeln. en EXC 450, fixade lite med fjädring, framhjul, bromsar, najade lite bultar und so weiter, men när bakdäcket skulle på plats så tog det stopp i svingen på ena sidan och kedjan på den andra, tänte att man kanske kunde shimsa ut drevet och kapa bort en bit av den svetsade förstärkningen på höger insida av svingen..eller byta själva bakdäcket, nu sitter det ett Dunlop sportmax 160 60 17 på en 5 tums fälg, skulle ett slicks av samma dimension ha en annan profil och passa bättre, i sådana fall vad ska man köpa för slicks?

Tacksam för ev svar.

Åke, Independent Racing
 

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
Köp sm slicks eller en 4,25" fälg.

Jag hadde samma problem. Gat däcken är bredare än slicksen. Jag körde först med 4,25" fälg och michelin pilot one däck (gat däck). Det gick in men däcket får fel profil när det trycks ihop.
Skaffade en en 5" fälg för att kunna använda slicks och la på one däcket på den för att köra slut på det. men det gick inte in för att däcket vart så mycket bredare med bredare fälg.
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Nån som har bra tips på gatdäck som funkar hyfsat med 5" fälg? har själv kört några olika och det som går bäst är pirelli diablo.. fast det skitet vill jag inte köra på :/
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Sportec M3 höll riktigt bra på Gotland ring på min 640 iaf... Bra livslängd på gata oxo, tror det var det som höll längst bak iaf, dvs 200 mil eller nått ;)
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top