Slicks på gata?

Lite OT men i Storbritannien kan man regga fordon för dagsljuskörning, dvs utan huvudljus. Kollat att köra racehoj på gatan, det enda man behöver är tydligen bromsljus:tummenupp

I Etiopien behöver man överhuvudtaget inte besiktiga fordon.
Så även om Landets egna lagar tillåter så får man inte alltid immunitet i ett annat land.

Typ:
I England kör man på vänster sida.

Bältestvång

Promille halt

Varningstriangel

Reflexväst

Resevdunk med Drivmedel

Dubbdäck

Sen att vissa länder ger dispans för överträdelser gällande Nationens regler till utlänningar är en annan sak.

Ptja, det är ju inte omöjligt.
EU har ju gett oss lite knepiga regler med både för o nackdelar.

Man kan ju kika på EU-släp tex.

Jo det stämmer faktiskt. Jag har även hört att de ska avskaffa inkomstskatt. Och tyngdlagen. EU vettu..... pra krejjer!

Perfa...

Nu väntar jag bara på att man tillåter oreggade rejshojar så kan man ju köra till tävlingarna.

Nä allvarligt, det kan ju inte vara möjligt att dom tillåter det.

Instämmer helt, låter absurt, är väll inte 1 Apr redan, har jag varit djupfryst och missat något :va :D

Man
ska inte
tro på allt
man hör!

Nu ska jag skicka mina kontouppgifter till en kille i azerbaijan som behöver hjälp att flytta alla sina miljoner från landat, jag kommer att få en schysst del av kakan för det. Han hittade mig via hotmail, ibland har man tur. Förra veckan blev jag tillexempel den miljonte kunden på en hemsida och vann 10 000 dollar, väntar på att dom ska sätta in pengarna bara, sen jävlar ska jag leva loppan.

Ren och skär idioti.

Hoppas fotograferna håller sig borta från bulten kurvan när M1cke ska komma med kalla slicks :D

Just nu kommer det från dig ;)

Precis...
Utan att peka ut någon. Blev snack om detta inne på en av de lokala samlingsplatserna här i Sthlm en ons.kväll.
Var själv bilburen då jag hade slicks på min hoj. Därav diskussionen där flera påstod att det skulle vara ändrat from 1 juli eller nått sånt.. Skulle då vara en eu-anpassning av reglerna.
Har funderat flera gånger på att jag skulle undersöka saken men kom mig inte för förens igår...
Hittade som sagt inget om det och ställde frågan här för att se om det var "lokalt snack" eller att det var verklighet.

Finns dock en säker källa för att kolla sånt här med. Det är Maria Nordqvist på SMC. Hon har stenkoll på lagar och regler.

Fast man kan ju sluta sig till att eftersom det ingen som här känt till något om det och kunnat visa på en källa så lär det ju inte genomförts någon ändring..

Själv kör jag inte med slicks på gata då jag tycker det är helt värdelöst jmf med andra däck.

Jo, fiket vid rosenhill kommer hyra ut däcksvärmare till alla som stannar där och tar en fika.. Alltså när du drar ut racehojjen och bränner din sub5:a så kan du stanna till vid rosenhill och ta en fika och sen bränna på i samma tempo som när du kom dit...

Liksom vem vill vurpa på grund av kalla däck i fotokurvan?.. ;)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...