Sleeperhojar?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Det är ju många som kåptrimmar sina hojar, tex byter kåpor till nyare osv.
Men finns det någon som gör tvärs om? Dvs sätter 600-kåpor på sin literhoj, eller "trimmar ner" med dekaler, dvs bygger en sleeper? Det är ju klart häftigare att bygga en hoj som ser klen ut, men som kan bita ifrån, istället för tvärs om!

Jag funderade på att slänga på mina kåpor från min GSX600F på en en Bandit 1200.
Det hade varit lite roligt.

Sen köpte jag en R1:a istället.

Jag har bytt "ner" mig till 1000R kåpor på min 1100R! :) Innan satt det faktiskt 750 oxo....men sen om det "lurat" nån är väl en annan femma...

själv så ser jag knappt någon skillnad på dagens sporthojar, tex R1 mot R6 gsx 600,750 eller 1000 :va

Ta en Honda CB 900 från 1982 och sedan så slänger du på
lite klistermärken från en CB400 och även en dold turbo.

Sedan så plockar man ut kanske 200HK.

Håller på med ett Sleeper bygge: Kawasaki GPZ900R -88 som ska se ut som en standard GPZ med alla kåpor kvar och 17" fram och bak och USD gaffel.

För att ha någon möjlighet att få ner effekten i backen blir det en modifierad ZZR1100 sving med ZX7R hjul och för att få lite bättre framända har jag just beställt en ZX7R USD gaffel ($200+85 för frakt).

Någon med 6-kolvs ok till salu?

Uppstyvad ram, elektronisk insprutning, turbo (tryckrör under tanken), 972cc, lustgas (alltid tänkt prova), Carillo stakar, ombyggt oljesystem + mycket nya delar i motorn.
Ev. E85 annars LLK (om jag får plats att dölja den någonstans).

Inte ett billigt bygge men en väldigt rolig teknisk utmaning att försöka behålla orginal utseendet så långt det går och få modifieringarna att se ut som orginal. Målet är +250 hk (på gas) och +300km/h med en gammal, lång och tung sport-tourer. :tummenupp

CPMS skrev:
Håller på med ett Sleeper bygge: Kawasaki GPZ900R -88 som ska se ut som en standard GPZ med alla kåpor kvar och 17" fram och bak och USD gaffel.

För att ha någon möjlighet att få ner effekten i backen blir det en modifierad ZZR1100 sving med ZX7R hjul och för att få lite bättre framända har jag just beställt en ZX7R USD gaffel ($200+85 för frakt).

Uppstyvad ram, elektronisk insprutning, turbo (tryckrör under tanken), 972cc, lustgas (alltid tänkt prova), Carillo stakar, ombyggt oljesystem + mycket nya delar i motorn.

Inte ett billigt bygge men en väldigt rolig teknisk utmaning att försöka behålla orginal utseendet så långt det går och få modifieringarna att se ut som orginal. Målet är +250 hk (på gas) och +300km/h med en gammal, lång och tung sport-tourer. :tummenupp

HA HA :D kan föreställa mig minen på någon hayabusa fjant som tror han är snabbast på E4an som bli tokblåst av ett malmtåg från 80 talet :Bugar

Min hoj är en sleeper... För den är avställd för i år, och står i garaget och sover :7peta :hihi

:hihi Malmtåg var ju faan klockrent. :hihi

Köpte en ny tank från en skrot och säljaren hade en rolig historia:
Han hade varit ute och kört och då hade det kommit upp en R1:a jämsides och "tittat lite nedlåtande" på hans cykel, det blev tillslut lite gasande och han såg aldrig R1:an igen. R1:a föraren såg nog aldrig Marklund kittet utan fick nöja sig med att titta på bakdelen av en GPZ1100 -82 som försvann i horisonten. :rofl

CPMS skrev:

Respekt... :Bugar

Hoztic skrev:
Tja!

Det är ju många som kåptrimmar sina hojar, tex byter kåpor till nyare osv.
Men finns det någon som gör tvärs om? Dvs sätter 600-kåpor på sin literhoj, eller "trimmar ner" med dekaler, dvs bygger en sleeper? Det är ju klart häftigare att bygga en hoj som ser klen ut, men som kan bita ifrån, istället för tvärs om!

Sitter i funderingar och vill byta till 02ans kåpor på min cbr 92a. dels för att den är snyggare.. Men vill inte betala f-priserna på en sån hoj så bygger min så istället.. motorn kommer givetvis att moddas så jag inte blir anklagad för kåptrim :gnissla Fast en sleeper är fränt.. Skulle kunna tänka mej en gammal katana med hayabusa motor.. Jävligt kul rakt fram :yoparty

:ajjabajja Master, Katanan skall alltid renoveras till absolut nyskick :4skrika

:D

CPMS skrev:
:hihi Malmtåg var ju faan klockrent. :hihi

Köpte en ny tank från en skrot och säljaren hade en rolig historia:
Han hade varit ute och kört och då hade det kommit upp en R1:a jämsides och "tittat lite nedlåtande" på hans cykel, det blev tillslut lite gasande och han såg aldrig R1:an igen. R1:a föraren såg nog aldrig Marklund kittet utan fick nöja sig med att titta på bakdelen av en GPZ1100 -82 som försvann i horisonten. :rofl

Det är exakt så det ska vara! :tummenupp :Bugar

Jag är sugen på att stoppa en 1100R-motor i min, och byta till 600-dekaler :D

Wibbe skrev:
Jag har bytt "ner" mig till 1000R kåpor på min 1100R! :) Innan satt det faktiskt 750 oxo....men sen om det "lurat" nån är väl en annan femma...

Du är nog lite för ökänd för att lura nån med "fel" kåpor på hojen :hihi

Hade 600kåpor på min 750 på Gelleråsen en gång. Var nog en och annan som tyckte att den gick utavbara helvete, på rakan alltså. :D

En riktig sleeperhoj skulle vara en GSX 1100F med turbo

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...