Master_
Kung
CPMS skrev:Master, Katanan skall alltid renoveras till absolut nyskick
![]()
Nä fan.. allt går att göra bättre..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
CPMS skrev:Master, Katanan skall alltid renoveras till absolut nyskick
![]()

Rätt åt honom, jag ser inte ner på folk med gamla hojar, var och en har ju sin ekonomi att tänka på och får väl åka på vad de vill.CPMS skrev:Malmtåg var ju faan klockrent.
![]()
Köpte en ny tank från en skrot och säljaren hade en rolig historia:
Han hade varit ute och kört och då hade det kommit upp en R1:a jämsides och "tittat lite nedlåtande" på hans cykel, det blev tillslut lite gasande och han såg aldrig R1:an igen. R1:a föraren såg nog aldrig Marklund kittet utan fick nöja sig med att titta på bakdelen av en GPZ1100 -82 som försvann i horisonten.![]()
OK då, säkert bättre men knappast hårigare.Master_ skrev:Nä fan.. allt går att göra bättre..![]()
jojje1963 skrev:Inga kåpor men lite sleeper är min gathoj nog ändå. Dom flesta sporthojförare letare inte efter en turbo på en Bonneville
http://www.stabbarps-auto.com/images/11DSCF0001.JPG
Hur är väghållningen på den där?CPMS skrev:OK då, säkert bättre men knappast hårigare.
Vet inte riktigt varför men Katanan har ett utseende som IMO bör bevaras original.

Hoztic skrev:Helt klart grymt läcker!Hur är väghållningen på den där?
QUOTE]
Tackar,
Tja, det är ju ingen sporthoj.. kan nog tyvärr jämföras med hur en ny sporthoj va för 15år sen. Men det går nog att förbättra om man vill, jag kör helst rakt fram iaf. Toppar runt 250kmh med den utväxling jag har men det är fortare än vad som är kul utan kåpor, 200kmh är lagom. Men det bästa med den är vridet, behöver ju aldrig växla med 100Nm vid 3500rpm och 120Nm vid 5000rpm![]()
Bästa tid på 201m är 6.66 men då var den sänkt
Första gången jag tyckt det finns en bra användning för denna -jojje1963 skrev:.....Toppar runt 250kmh med den utväxling jag har men det är fortare än vad som är kul utan kåpor, 200kmh är lagom. Men det bästa med den är vridet, behöver ju aldrig växla med 100Nm vid 3500rpm och 120Nm vid 5000rpm.....

jojje1963 skrev:Hur mycket effekt ger den?Hoztic skrev:Helt klart grymt läcker!Hur är väghållningen på den där?
QUOTE]
Tackar,
Tja, det är ju ingen sporthoj.. kan nog tyvärr jämföras med hur en ny sporthoj va för 15år sen. Men det går nog att förbättra om man vill, jag kör helst rakt fram iaf. Toppar runt 250kmh med den utväxling jag har men det är fortare än vad som är kul utan kåpor, 200kmh är lagom. Men det bästa med den är vridet, behöver ju aldrig växla med 100Nm vid 3500rpm och 120Nm vid 5000rpm![]()
Bästa tid på 201m är 6.66 men då var den sänkt
Funkar kylningen verkligen bra den är väl luftkyld?
Dels tror jag inte många blir lurade av att byta märken, en cb400 är 2 cylindrig och mycket mycket mindre, men till cb750 märken kan man skifta iaf de är likadana i princip.burner skrev:Ta en Honda CB 900 från 1982 och sedan så slänger du på
lite klistermärken från en CB400 och även en dold turbo.
Sedan så plockar man ut kanske 200HK.
Sen är det just inte bara att slänga på turbo presis, kylningen måste förbättras rejält och kopplingen håller aldrig orginal tex.
Men visst vore det kul, jag har en cb1100 som skulle vara kul att prova med.
CPMS skrev:OK då, säkert bättre men knappast hårigare.
Vet inte riktigt varför men Katanan har ett utseende som IMO bör bevaras original.
jojje1963 skrev:Jag har 120hk på hjulet (54 orginal). Luft/olje kyld, inga problem. Har nu kört i två år, 600mil på gatan och 300! repor på strippen. Har Wiseco kolvar och Carrillo stakar, resten är i stort orginal. Kopplingen är den svaga länken just nu
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |