Slangtränare/elev Nacka Värmdö sökes

R1 wannabe skrev:
Tack.
Borde man inte kunna åka "sakta" på bakhjulet med sporthoj också?????

Fast om det är klagomål där så får man väl vara försiktig......

Joda, det går det. Fast då måste man vara säker på balanspunkten och vara säker på gas/broms osv..Det är nog sånt man ger sig på då man är säkrare på wheelisar. Det är lite lättare att hålla hojen på ett hjul i lite högre farter..
Som sagt, det är ont om fina raksträckor här i nacka :(

R1 wannabe skrev:
Jag fick "ledigt" :banana :banana :banana :banana :banana
Du har PM Henkan.

Jocke

Jag ska ut och köra lite efter jobbet idag så ni kan väl säga vart ni ska så kanske jag kommer förbi och kikar. Jag lovar att bli imponerad (eftersom jag själv inte kan) :)

Eller var det igår (tisdag) som ni körde :va

smasseman skrev:
Jag ska ut och köra lite efter jobbet idag så ni kan väl säga vart ni ska så kanske jag kommer förbi och kikar. Jag lovar att bli imponerad (eftersom jag själv inte kan) :)

Eller var det igår (tisdag) som ni körde :va
Näe...men igår (onsdag) :lol :lol :lol
Skojjar bara....

Det gick väl inte riktigt som tänkt för mitt bakdäck tog slut på 4 rundor :huvet :huvet :huvet :huvet
Att det var slitet visste jag men att korden skulle komma fram SÅ fort trodde jag aldrig, Sorry Henkan :(

Men jag måste säga att jag är nöjd. Att se Henkan "forsa" fram på bakhjulet hela rakan var imponerande, särskilt som varvtalet (en av de saker jag fick lära mej) var relativt lågt. Sen är ju Henkans hoj exceptionellt snygg, så ja, jag hade faktiskt en väldigt bra timme ute i VH.

Tack för tipsen och att du tog dej tid Henkan.....ska ringa idag angående däck sen får vi se vad jag lärt mej någon onsdag kväll EFTER McD.

Känns som om första tipset med att åka bakhjul är, VAR INTE FÖR RÄDD OM HOJEN!! Sedan jag har börjat behandla min båge som om det inte spelar någon roll ifall den pajar så har det börjat gå bättre. Fast jag har fortfarande stora problem att andvända kopplingen när jag växlar på bakhjulet :rolleyes:
Kommer antingen för högt eller så går den ner igen, ingen som har några bra tipp där :va

Kricke skrev:
Joda, det går det. Fast då måste man vara säker på balanspunkten och vara säker på gas/broms osv..Det är nog sånt man ger sig på då man är säkrare på wheelisar. Det är lite lättare att hålla hojen på ett hjul i lite högre farter..
Som sagt, det är ont om fina raksträckor här i nacka :(
Det förstår jag...Jag menade inte att jag skulle klara det men de som är riktigt ruggiga på att åka bakhjul på sporthoj borde väl klara det.
Såg ett filmklipp där det var någon på en strippad bläjd tror jag som körde i "joggingfart"....klart imponerande... :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8