Slangtränare/elev Nacka Värmdö sökes

Idag hade vi övningslekar på Bakan rakan, sen kom en människa som var skitarg och tyckte vi lät för mycket och hej kom och hjälp mig, sen åkte vi till ett industriområde där det tydligen låg ett hotell så blev vi bortkörda därifrnå ocskå.

Tanten i industriområdet (Kummelberget) började ta en massa bilder och sånt, kul tänkte vi, ett fan men inte då, hon började mest skälla och muttra om 'jag har reg-nummer på bild' och sånt tråkigt. :D

Gott om rakor i Nacka är det ont om.

Värmdöleden känns jävligt korkat, det är bra många stolpar man kan köra in i om man går omkull. Då fucking dör man, det är det inte värt.

Bikerbitch skrev:
Ah, trodde hon skämdes för att du inte kunde wheela..!
Kris o kris, man är inte äldre än vad man gör sig. Man ska göra saker man tycker om, oavsett om man har barn eller flickvän/pojkvän.
Man lever bara en gång. Själv tycker jag att jag är skitball när jag kör hoj, såklart :bugar
Men wheela känner jag inget tvång efter att lära mig..
Lycka till!
Hahahaha... Ja, hade hon skämts för att jag inte kunde wheela hade jag varit glad. :hihi

Du har helt rätt. Tack för stödet Bb......Det behövs :tummenupp

R1 wannabe skrev:
Oooppss......Låter som om jag bara skulle vara till last.
Klarar just nu bara av att få upp den på 1an och ibland bara köra 1an ut.
Konstant varv har bara hänt någon enstaka sekund :(

Tack för erbjudandet men ni är nog "överkurs" för mej.
Hör dock gärna av mej igen när jag kan växla till 2an på bakhjulet:lol

Är dessutom familjefar och vågar inte busa alltför "publikt" då jag varken vågar eller kan köra ifrån farbror blå....

Men har ni ändå vägarna förbi "min" lilla raka någon gång och kan svänga förbi och ge mej ett råd på vägen så är det helt ok :nicka

sluta nu det kommer gå fint... vilken tid i morgon?

Super-Henkan skrev:
Du får hänga med mig o min kompis... så skall vi lära dig allt vi kan... lovar att du inte blir besviken...

Onsdag denna veckan kan det passa?

//Henrik

Vi kan öva på Värmdöleden... kanon bra... :tummenupp

JAg vill JAg vill :)

Ladda hem Rollers slangskola :tummenupp

R1 wannabe skrev:
Jag hör ju själv hur j....a PATETISKT det låter men det är inte mindre sant för det. :huvet :banana

Ja det låter patetiskt :D men jag fattar vad du menar.
Så klart man kan leka fast man inte är 18. Själv suger jag ordentligt på bakhjulet. Om du inte hade bott på landet :D skulle gärna hänga med någon gång men några tips, det kan du glömma från mig iaf.

Bikerbitch skrev:
Kris o kris, man är inte äldre än vad man gör sig.

Lätt att säga när man inte ens har haft en 20-årskris :tungan
Vänta du bara ....

R1 wannabe skrev:
Hahahaha... Ja, hade hon skämts för att jag inte kunde wheela hade jag varit glad. :hihi
Du har helt rätt. Tack för stödet Bb......Det behövs :tummenupp

Vi kan ta nån dag ute på någon raka, du övar wheelisar och jag övar på att lägga ner hojen :tummenupp

Smasseman; 20årskris :va Undrar vad den innebär.. :rolleyes:

Bikerbitch skrev:
Vi kan ta nån dag ute på någon raka, du övar wheelisar och jag övar på att lägga ner hojen :tummenupp
Du är underbar Bb :)
Lova att du blir imponerad om jag wheelar 1an ut???? :yoparty :yoparty :yoparty
Har aldrig lyckats imponera på en tjej med mina wheeliekunskaper så jag skulle bli hellycklig :tungan

Finns ett par riktigt härliga kurvor vid min "raka", så lägger du ner där lovar JAG att bli imponerad :)

Risken är väl att du kör ifrån mej på de kurviga vägarna, men det klarar jag av att ta. Tjejjer på hoj ÄR tufft.

Anytime Anywhere Anyhow Bb

Last edited:
Super-Henkan skrev:
sluta nu det kommer gå fint... vilken tid i morgon?
Blir lite sugen......
Klarade att "slå" i 2an på bakhjulet men släppte ner cykeln för långt och vågade inte möta ordentligt med gasen :huvet :huvet :huvet
Fast det kanske var lika bra...kunde ju gått illa så...

Fan Henkan, jag ska snacka med regeringen, om inte annat kan det vara kul att se när ni åker. Återkommer senare ikväll med slutligt besked från frugan.
Ha det
Jocke

R1 wannabe skrev:
Blir lite sugen......
Klarade att "slå" i 2an på bakhjulet men släppte ner cykeln för långt och vågade inte möta ordentligt med gasen :huvet :huvet :huvet
Fast det kanske var lika bra...kunde ju gått illa så...

Fan Henkan, jag ska snacka med regeringen, om inte annat kan det vara kul att se när ni åker. Återkommer senare ikväll med slutligt besked från frugan.
Ha det
Jocke

Kanon bra!

Henrik

clark73 skrev:
Ladda hem Rollers slangskola :tummenupp
Den är redan "penetrerad" 20 ggr :lol
Jag tycker inte man lär sej så mycket på den, men den är rolig.

Det jag behöver är egentligen någon som tittar på hur "högt" jag är för det är ju svårt att bedöma själv.

Fast nu har det lossnat lite och det känns som om jag på något konstigt sätt "känner" när jag når balanspunkten....men jag kan ju ha fel för jag måste fortfarande accelerera för att hänga kvar...

TheDude skrev:

Hehe de flesta som bor i Nacka vet ju vart bakanrakan ligger.
Det är dit man kör om man vill busa av sig lite.. Brukar inte vara folk som klagar där.

Kricke skrev:
Hehe de flesta som bor i Nacka vet ju vart bakanrakan ligger.
Det är dit man kör om man vill busa av sig lite.. Brukar inte vara folk som klagar där.
Jag vet INTE var den är :mad:
Snälla beskriv för mej var......

R1 wannabe skrev:
Jag vet INTE var den är :mad:
Snälla beskriv för mej var......

Den ligger inne vid bilprovningen / superstore
En liten sträcka mot citroen..
Vet inte om det är så kul att köra där om man kör sporthoj då rakan inte är allt för lång. Den duger om man kör offroad/sm iaf.
Men åk dit och kolla du :tummenupp

Bakanrakan suger på sporthoj. Den suger alltid, det är stolpar och grejjer ivägen om man går omkull.

Dessutom var grannarna till rakan och hälsade på oss igår och bad oss vänligt men bestämt att sluta åka där.

Dåligt raka med andra ord.

Kricke skrev:
Den ligger inne vid bilprovningen / superstore
En liten sträcka mot citroen..
Vet inte om det är så kul att köra där om man kör sporthoj då rakan inte är allt för lång. Den duger om man kör offroad/sm iaf.
Men åk dit och kolla du :tummenupp
Tack.
Borde man inte kunna åka "sakta" på bakhjulet med sporthoj också?????

Fast om det är klagomål där så får man väl vara försiktig......

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8