Slangtränare/elev Nacka Värmdö sökes

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Hej
Övar för fullt på att "slanga" :yoparty och har kommit så långt att det perfekta dagar går att köra 1an ut. Nu är det dags för nästa steg.....2an :hihi

De flesta här råder en att börja slanga på 2an men jag lyckas inte med det.
Jag varvar upp till 5-6000 på 1an och "snärtar" upp den där, sen justerar jag med gasen hela vägen ut....Problemet är nu när det är dags att växla...Tror jag hittat balanspunkten då jag ett par gånger kan hålla konstant fart korta stunder på bakhjulet men kan sällan vara där någon längre tid.

Behöver tips hjälp och råd, gärna från någon som själv kan eller också övar så kan vi göra det tillsammans....

Frugan skäms och vill absolut inte stå och titta :lol

Jösses... Det är ju bara att träna mera!! Finns ju ingen som kan säga, gör sådär, så kan du det sen.

Geiger skrev:
Jösses... Det är ju bara att träna mera!! Finns ju ingen som kan säga, gör sådär, så kan du det sen.
Det förväntar jag mej inte heller för då skulle jag nog satt mej ner och bara lyssnat på Swedie när han berättar hur man gör i 3 veckor sedan skulle jag kunna allt :tungan

Däremot tror jag det hjälper att ha någon som är med och "stöttar" med lite tips och råd av egna erfarenheter.
T.ex tror jag det kan vara bra att få veta hur högt man är då jag tycker det är svårt att bedöma själv (ofta överdriver man väl själv hur högt man är).

RRickard skrev:
bakan rakan!!!

lite kort för era räsers bara.. hehe

Den lutar, den är grusig och det är stolpar, containrar och annat skit runtomkring. Jävligt bra om man går omkull i 50-100 och glider in i stolpar.

Nej tack, ska man slangöva ska man ha plats att glida, plats att vingla och göra dumheter.

sege skrev:
Har du någon bra raka i Nacka att träna på? Kan leka lite nån dag isåfall.

Nja inte direkt. Jag brukar träna lite på en raka ut mot Norra lagnö från Gustavsberg sett. Inte helt ok eftersom det är lite träd osv men den är inte speciellt trafikerad iaf. 4-500m lång, lite ojämn men det känns inte nämnvärt tycker jag (men jag kan bara köra från 60-130 på ettan så det blir ju inte så långa sträckor....än :tungan )

Om man har lust finns en något kort 5-600m raka ute vid Västerhaninge där det är åker på bägge sidor om vägen. Brukar träna där varje morgon på väg till jobbet :rofl

Hör av mej så får vi se om det passar nån kväll

Ha det
Jocke

Du får hänga med mig o min kompis... så skall vi lära dig allt vi kan... lovar att du inte blir besviken...

Onsdag denna veckan kan det passa?

//Henrik

Vi kan öva på Värmdöleden... kanon bra... :tummenupp

Super-Henkan skrev:
Du får hänga med mig o min kompis... så skall vi lära dig allt vi kan... lovar att du inte blir besviken...

//Henrik

Då får ni åka förbi bryggeriet i vårby och visa upp era hojar sitter i vakten efter 18 :fyllisar

Super-Henkan skrev:

//Henrik

Ska genast kolla med regeringen.... :tummenupp
Kör ni på motorvägen???

R1 wannabe skrev:
Ska genast kolla med regeringen.... :tummenupp
Kör ni på motorvägen???

Japp..eller vart vi hittar en raka... men vi kan börja på det stället som du vet... när vi kör på motorvägen brukar jag koppla upp den på 3an och sen försöka hålla den på konstant varv... då kan man åka ruggit långt om man vill...ståendewheelie är det bästa då... tycker jag... jag skall lära dig grunderna...
//Henrik

Super-Henkan skrev:
Japp..eller vart vi hittar en raka... men vi kan börja på det stället som du vet... när vi kör på motorvägen brukar jag koppla upp den på 3an och sen försöka hålla den på konstant varv... då kan man åka ruggit långt om man vill...ståendewheelie är det bästa då... tycker jag... jag skall lära dig grunderna...
//Henrik
Oooppss......Låter som om jag bara skulle vara till last.
Klarar just nu bara av att få upp den på 1an och ibland bara köra 1an ut.
Konstant varv har bara hänt någon enstaka sekund :(

Tack för erbjudandet men ni är nog "överkurs" för mej.
Hör dock gärna av mej igen när jag kan växla till 2an på bakhjulet:lol

Är dessutom familjefar och vågar inte busa alltför "publikt" då jag varken vågar eller kan köra ifrån farbror blå....

Men har ni ändå vägarna förbi "min" lilla raka någon gång och kan svänga förbi och ge mej ett råd på vägen så är det helt ok :nicka

Last edited:
Bikerbitch skrev:
Varför skäms frugan?
Du vet det där med skillnaden på pojkar och män....Priset på leksakerna...

Hon tycker väl att jag hamnat mitt i 40 årskrisen.
Det värsta är att hon kan ha rätt :lol
Hon tycker att det är något man gör när man är 20-25 och inte när man är 39 årig pappa till 2 barn.

Dottern på 10 år älskar att åka med och hängde med ut igår, och HON tyckte det såg häftigt ut :yoparty

Men jag kan inte hjälpa att känna mej....hur ska jag uttrycka mej...hm..mer "levande" (läs tuffare) när jag kör på bakhjulet.

Jag hör ju själv hur j....a PATETISKT det låter men det är inte mindre sant för det. :huvet :banana

Kan tyvärr inte komma med några bra tips då jag ej kan det så bra heller. Men det går bra änsålange, övningskör fortfarande, så det är inte så poppis när farsan sitter därbk. Iallafall så är 39 inte för gammalt. Köpte en hoj att öva med innan uppkörning, undra vem som använder den mest, farsan på 51 år :yoparty Har blivit ung igen, tror han iallfall. Han kör dock inte allt för hårt. Han fick lite panik nar jag körde på slangen idag när vi var ute och övningskörde :banana

Kul var det!!! Lycka till med wheeliesarna!!!

Last edited:
Ah, trodde hon skämdes för att du inte kunde wheela..!
Kris o kris, man är inte äldre än vad man gör sig. Man ska göra saker man tycker om, oavsett om man har barn eller flickvän/pojkvän.
Man lever bara en gång. Själv tycker jag att jag är skitball när jag kör hoj, såklart :bugar
Men wheela känner jag inget tvång efter att lära mig..
Lycka till!
R1 wannabe skrev:
Hon tycker väl att jag hamnat mitt i 40 årskrisen.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8