Slanglöst

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
det här med slanglöst är ju bara bra med tex .stambeck bytte en eker med luft i hjulet och den håller tätt än.jag har själv snart haft mitt eget slanglösa nästan 2 år har ej haft några problem..och det går att få ut däcket med en 24 liters kompressor. bara man tar ut ventilen.VI BLIR FLER O FLER. :lol

husa harry skrev:
det här med slanglöst är ju bara bra med tex .stambeck bytte en eker med luft i hjulet och den håller tätt än.jag har själv snart haft mitt eget slanglösa nästan 2 år har ej haft några problem..och det går att få ut däcket med en 24 liters kompressor. bara man tar ut ventilen.VI BLIR FLER O FLER. :lol

och med detta vill du säga att? i samband med ?

Med tanke på att dom bara blir fler och fler så är det nog någon form av invasion på gång....man har ju sett på tv hur rymdvarelserna tar över folk och sedan sprider sig i syfte att ta över världen.

Rädda sig den som kan !!

Eller så vill han bara informera om hur nöjd han var med sina slanglösa fälgar/däck.

Det är ju så enkelt att skifta däck med slang att jag inte ser nån anledning att skaffa slanglöst, vikten är väl försumbar för alla utom räser proffsen?

Långa farbron skrev:
Med tanke på att dom bara blir fler och fler så är det nog någon form av invasion på gång....man har ju sett på tv hur rymdvarelserna tar över folk och sedan sprider sig i syfte att ta över världen.

Rädda sig den som kan !!

Eller så vill han bara informera om hur nöjd han var med sina slanglösa fälgar/däck.
Klart man är glad när en grej man har provat funkar..när SM förare som tex stambeck. ,lasse rostedt.stefan ljungberg, + VM förare som martin lind,vill ha det för dom vet att det är bra ...

husa harry skrev:
Klart man är glad när en grej man har provat funkar..när SM förare som tex stambeck. ,lasse rostedt.stefan ljungberg, + VM förare som martin lind,vill ha det för dom vet att det är bra ...

eller för att det är gratis???

husa harry skrev:

Vem är Lasse Rostedt SM-Förare ????
Ps. Nyfiken

Kanske skulle lämna in mina fälgar innan Spanien så jag hinner med Stefan?
För det var väl bara värstingar som åker slanglöst?! :hihi
Allvarligt talat verkar det väldigt smidigt. Ingår kompressor? :D
Skicka ett PM eller mail med prisuppgift är du snäll Harry.

Tamtech skrev:
eller för att det är gratis???

Gissa vem som fixar slanglöst?

a.) Husa Harry
b.) Han Solo
c.) Madicken

:rolleyes:

Jag heter Lasse skrev:
Kanske skulle lämna in mina fälgar innan Spanien så jag hinner med Stefan?
För det var väl bara värstingar som åker slanglöst?! :hihi
Allvarligt talat verkar det väldigt smidigt. Ingår kompressor? :D
Skicka ett PM eller mail med prisuppgift är du snäll Harry.

Gissa vem som fixar slanglöst?

a.) Husa Harry
b.) Han Solo
c.) Madicken

:rolleyes:
DET KOSTAR 800 KR med garanti.....MOI MOI

rejser skrev:
Hoppsan det blir dyrare minsann :7peta
Mina slanglösa jag fixade -99 kostade nog bara nån hundring :hihi

Kanske ska åka förbi lusasken när jag åker till jobbet i Karlstad och få fälgarna fixade. :hihi

rejser skrev:
Ökänd Örebroare :D

He he, ökänd för vad skulle vara intressant att veta. För det var väl inte när vi grillade i somras? :hihi

Slanglöst funkar bra, nackdelen skulle vara isåfall att man måste ha tillgång till tryckluft så däcket "ploppar ut". Med fotpump pyser det bara emellan fälg och däck. Luft måste komma in i stora volymer snabbt.

Klart du ska ha slanglöst Lasse, men annars kan jag ge dig lite tips hur du ska köra ifrån Stefan i Spanien. :D

Jag har funnit ljuset nu!!!
Jag MÅSTE skaffa slanglösa hjul..

sist så tog det typ... låt mig tänka.. kanske 20 sekunder extra att hålla på med slangen när jag krängde däck.. helt oacceptabelt :fatta!

Nu vet jag äntligen vad som har gjort mig så långsam på banan.. det e slangarna!!

Det är lättare att slanga om man kör med slang :mattias
Dock ska man försöka undvika slang i framhjulet :gnissla

Vad är det som gör fälgen slanglös? nån speciell tape som läggs över ekerinfästningarna?

-PLM- skrev:
Vad är det som gör fälgen slanglös? nån speciell tape som läggs över ekerinfästningarna?

Ja, det är precis så. Ett speciellt tätskikt lägges på. Och en armering utanpå så att centrufigalkraften inte tar bort tätskiktet. Funkar bra, jag körde hela säsongen så. Behövde aldrig fylla på. Bara justera lufttrycket efter förutsättningar.

RaceMe skrev:
Ja, det är precis så. Ett speciellt tätskikt lägges på. Och en armering utanpå så att centrufigalkraften inte tar bort tätskiktet. Funkar bra, jag körde hela säsongen så. Behövde aldrig fylla på. Bara justera lufttrycket efter förutsättningar.

Misstänkte det. Går det inte och göra själv? silikon och några varv silvertejp över?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman