Slanglöst

Har testat slanglöst nu i ett antal omgångar och DET HÅLLER JU FAN INTE!!! :huvet

Min lösning håller bombtätt i fälgbanan vid eker, men läcker istället mellan fälgbana - däck. Har testat på Husky orginalhjul, WRP & nu senast Excell (& flertalet olika däckfabrikat). Inga (synliga) skador så varken däck eller fälgbana. Ändå läcker det antingen som ett soll eller sakta pyser ut.

Jag ger upp :3freak

-PLM- skrev:
Misstänkte det. Går det inte och göra själv? silikon och några varv silvertejp över?

Vet faktiskt inte om det går att göra själv. Det borde ju gå på något vis om man orkar hålla på.

Jag har bara provat Husaharrys (med garanti) och det funkar. Skönt att slippa slangen då den gärna vill "bränna" fast inne i däcket. Går att talka iof, osv osv.......men det smidigaste/snabbaste/lägsta vikt tycker jag är slanglöst.

RaceMe skrev:
Vet faktiskt inte om det går att göra själv. Det borde ju gå på något vis om man orkar hålla på.

Jag har bara provat Husaharrys (med garanti) och det funkar. Skönt att slippa slangen då den gärna vill "bränna" fast inne i däcket. Går att talka iof, osv osv.......men det smidigaste/snabbaste/lägsta vikt tycker jag är slanglöst.
TACK LASSE för dom fina orden...det är ju så att ingen har haft punktering efter att dom har fixat slanglöst..hoppas det gick bra att åka motard i dag i södertälje..har fixat finndubb till dig.så vi kan åka på isen tillsammans...MVHUSHARRY

Ja nu är det min tur. Inte riktigt vetat om att det var slang i däcket.

Imorgon är det körning, går det ordna slanglöst tills dess nånstans?? För vad jag förstod är det inget man kan göra själv. Sen har jag ju ändå ingen ventil att trycka i fälgbanan.

Jag skall även köpa en ny bakfälg (5"), detta levereras inte heller redo för slanglöst antar jag?

vet inte ifall jag gör mig förståd, troligen inte. :)

Swedie skrev:
Ja nu är det min tur. Inte riktigt vetat om att det var slang i däcket.

Imorgon är det körning, går det ordna slanglöst tills dess nånstans?? För vad jag förstod är det inget man kan göra själv. Sen har jag ju ändå ingen ventil att trycka i fälgbanan.

Jag skall även köpa en ny bakfälg (5"), detta levereras inte heller redo för slanglöst antar jag?

vet inte ifall jag gör mig förståd, troligen inte. :)
Din nya bakfälg är inte heller slanglös. Tills imorrn blir kanske tajt men Harry här ovan fixar gärna, jag kan förmedla ett telefonnummer om det är av intresse. :)

RookieSM skrev:
Din nya bakfälg är inte heller slanglös. Tills imorrn blir kanske tajt men Harry här ovan fixar gärna, jag kan förmedla ett telefonnummer om det är av intresse. :)
ja tack. Kan vara bra... diggar inte slangar alls. Avbröt däckbytet ikväll och åkte hem istället.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman