SLangen ! ! !

Finns de nån som stuntar som INTE använder koppling?

600, 750 eller 1000 ALLA kopplar vid låga farter, men vill man åka förbi i 200, fortsätta som en månraket och tycka det är tufft så visst! :D

//Tapper
 
Jag har precis börjat åka hoj och jag har bara gasat upp på bakhjulet på 1an än så länge, känns säkrast så men ska börja koppla upp den när jag vill lära mig wheela på riktigt.

Den här fimen är bra
http://www.youtube.com/watch?v=qncPBZ9DRRk

Öva mycket själv så du har bra känn på din hoj. Åk med någon som har likadan hoj som dig så blir det lättare.

Bra video!

Den här är väldigt bra men blir snabb överkurs.

http://www.torrentreactor.net/torrents/783205/Wheelies-For-Dummies-DVDRip-DivX-CAP
 
testa dig fram försiktigt e se vad som känns bäst för dig. de e bara du som känner va som känns bäst men ha inte för bråttom utan ta det vackert.

själv började jag i ca 50 kmh på 2an men det sliter mycke på kopplingen. motorn är ganska så stark men inte så hysterisk o sen om du inte kommer något långt på bakhjulet så måste du upp högre. när du inte ser vägen över kåpan så borde börja fundera lite på att andvända bakromsen och en sak till.. vid balanspungten så ökar inte hastigheten... dvs att så länge du axxar så har du långt kvar till att slå över

träna träna träna allt sitter hos dig o vad du tycker känns bra

lycka till

/Jompa
 
accelerera innan/medans du tar upp den så blir det stadigare i början, det blir som ett litet gung typ. Skitenkelt men samtidigt skitsvårt detta med bakhjul :)
 
Turbo! Jag har aldrig slangat en sugis med mening, men efter det blev turbo på bettan så slangar fanskapet i tid o otid på vilken växel som helst:D
 
Koppla är överlägset bäst även om man kan dra upp hojen med bara gas och ändå komma upp till balanspunkten eller förbi och sakta ner. Mycket enklare att bara koppla upp den och nå balanspunkten fortare/direkt, slippa komma upp i fart och varv.
 
Hej,

Håller på o trixxar o lär mig wheelie, och har en fråga angående koppling vs. gas när det gäller att få upp den.

Som jag gör det nu, så kör jag upp cykeln i ca 35-40 , kopplar, varvar till 10k, släpper snabbt, och får på det sättet upp den, dock så slirar bakdäcket oftast när jag gör på det sättet.

Är detta rätt teknik, eller ska jag göra på följande sätt. Acca 1an snabbt och bara trycka in kopplingen o släppa snabbt under själva accelerationen?

Kör en Hornet 600 -08a , och det _verkar_ inte som att det går att gasa upp den.

/Jonas
 
Hej,

Håller på o trixxar o lär mig wheelie, och har en fråga angående koppling vs. gas när det gäller att få upp den.

Som jag gör det nu, så kör jag upp cykeln i ca 35-40 , kopplar, varvar till 10k, släpper snabbt, och får på det sättet upp den, dock så slirar bakdäcket oftast när jag gör på det sättet.

Är detta rätt teknik, eller ska jag göra på följande sätt. Acca 1an snabbt och bara trycka in kopplingen o släppa snabbt under själva accelerationen?

Kör en Hornet 600 -08a , och det _verkar_ inte som att det går att gasa upp den.

/Jonas


vad gäller bakhjulssläppet så händer det ibland när jag kopplar, på 2:an, men då beror det på något av följande, vilket underlag / blött / kallt / kalla däck..

sen vet jag inte om det är att förespråka att koppla upp den på 1:an !??!
kan lätt bli väldigt ryckigt och okontrollerat vilket förr eller senare leder till mer än du bad om.... :näsblod

Du borde ha kraft nog i bågen att gasa upp den på ettan om du nu vill, men koppla skulle jag nog lämna till de högre växlarna.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top