Slangar under tank?!

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Har sökt på google men inget funnit. Har ej hittat ngt här.

Är det någon som har en bild på hur slangar etc ska sitta precis under tanken??

Är ju ett par triljoner grejer man ska hålla reda på.

MKT TACKSAM FÖR BILD! Måste ju hinna va med på onsdagskörningen ikväll! :tummenupp
Mvh

Wonderboy skrev:
2362857 Har sökt på google men inget funnit. Har ej hittat ngt här.

Är det någon som har en bild på hur slangar etc ska sitta precis under tanken??

Är ju ett par triljoner grejer man ska hålla reda på.

MKT TACKSAM FÖR BILD! Måste ju hinna va med på onsdagskörningen ikväll! :tummenupp
Mvh

Den går segt som fan. Undrar om jag kopplat slangarna från luftburken rätt. En går ju direkt ned, syns tydligt när man tittar på de. Men sen, om man har hojen framför sig å lysena framåt, sitter en svart "behållare) till vänster, som är fastsatt i luftburken med en lite skruv. Från denna går två slangar. Hur ska de kopplas???

Mvh
 
Last edited:
Försök vara lite mer specifik i din frågeställning, ange t.ex. vilken sorts hoj det gäller (gissar R6-00) och sedan ställ frågan i Teknik och Mekforumet - då får du helt säkert det svar du söker.
 
öh så vitt jag vet är det ju bara soppaslangen 2 luftisar o kabeln till varningen för soppatorsk, Inte rocketsience direkt ellet? Slangarna är dragna på ett sätt som gör att det knappt går att koppla fel, så e det på r1an i alla fall
 
Chii skrev:
2362939 öh så vitt jag vet är det ju bara soppaslangen 2 luftisar o kabeln till varningen för soppatorsk, Inte rocketsience direkt ellet? Slangarna är dragna på ett sätt som gör att det knappt går att koppla fel, så e det på r1an i alla fall

tack för svar! det är nu när jag ser det inte tankslangarna som är kruxet det är luftslangarna. kanske har koll på det nu men vet inte...... blir så less, jag som skulle onsdagsåka me alla..... :(
 
Wonderboy skrev:
2363019 tack för svar! det är nu när jag ser det inte tankslangarna som är kruxet det är luftslangarna. kanske har koll på det nu men vet inte...... blir så less, jag som skulle onsdagsåka me alla..... :(

urhm, med risk för att låta lite dum, men varför noterade du inte hur det satt innan du började riva? är ventilationsslangar du pratar om? Äh, hoppa på en trampcykel o kroka fast dig i någon som hittar (varning för uppsala-töserna ;)
 
Wonderboy skrev:
2363019 tack för svar! det är nu när jag ser det inte tankslangarna som är kruxet det är luftslangarna. kanske har koll på det nu men vet inte...... blir så less, jag som skulle onsdagsåka me alla..... :(

en är kortare och kommer naturligt hamna bakom den andra, drar man fel blir det ett kryss mellan dom ser konstigt ut
 
Har du fått rätsida på det än?

Såvitt jag kommer ihåg, så fanns det bara två luft och en soppa slang på tanken, samt en soppaslang från pump/filter till förgasare samt en luft till luft burken?

Har svårt att förstå vart problemet ligger. Ofta är dessutom slangarna så förhårdade och snålt dragna att det nästintill ger sig själv.

Har styrdämpare med locktajt monterad ivägen för att lyfta på tanken, men kanske har ngn gammal bild på lager.....PMá om du inte får rätt på det!
 
Bild säger mer än 1000ord. R6an brukar kunna ha lite olika luftdragningar som är eftermonterat/kittat eller bara rookie trimmare som varit i farten... Så ge mig ett artikelnr på slangen eller en bild så ska jag hjälpa dig. Dock är det redan onsdag kväll, menmen...
 
Jonatan Frisk skrev:
2363055 Har du fått rätsida på det än?

Såvitt jag kommer ihåg, så fanns det bara två luft och en soppa slang på tanken, samt en soppaslang från pump/filter till förgasare samt en luft till luft burken?

Har svårt att förstå vart problemet ligger. Ofta är dessutom slangarna så förhårdade och snålt dragna att det nästintill ger sig själv.

Har styrdämpare med locktajt monterad ivägen för att lyfta på tanken, men kanske har ngn gammal bild på lager.....PMá om du inte får rätt på det!

Dräneringsslangar vad gör de? Har de med bensinen att göra? De lossnade nämligen av någon konstig anledning :va
 
Här e en bild på allting. Det jag undrar nu är, se silvertejpen, ska den slangen sitta så?
 

Bifogat

  • real.JPG
    real.JPG
    25.1 KB · Visningar: 86
Det där är ju inte dräneringsslangen vi pratade om... Kopplad till luftboxen...

yzfr6.net ladda hem manualen ser att du har orginalgrejjer iaf...
 
J.Andersson skrev:
2363185 Det där är ju inte dräneringsslangen vi pratade om... Kopplad till luftboxen...

yzfr6.net ladda hem manualen ser att du har orginalgrejjer iaf...

detta är inte det nej, men kolla pma jag skrev där att jag hade grejat det å att det som bilderna visar är mitt problem.. vad gör slangen som går från den lilla burken som sitter fast med silvertejp, tror inte den ska vara sådär nämligen?

mvh
 
Bilder igen.

Var ska slangen upp till vänster kopplas???

Ingen som kan det utantill :)
 

Bifogat

  • komigen.JPG
    komigen.JPG
    53.9 KB · Visningar: 69
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top