Slanga med 640

Jag vill kunna dra upp den på 3:an på ett lugnt sätt i högre hastigheter.Koppling och gas bara och utan att sitta på skärmen :D
Ja det är ju inga problem att gå ner i 55 i 2:an men det är tråkigt att behöva bromsa ner den så mycke när dom andra galningarna man kör med drar upp sina i 3:an i 80-100.
Mer effekt som gäller.

Förgasare 2000-3000kr
kam 1500-2000kr
öppen luftburk Gratis
16/42 drev 1000-2000kr ska ändån byta drivpaket
Helsystem $$$$$$$$$
kanske portning Kunde man visst skita i om man har high flow toppen
kanske annan kolv 2000-3000kr

dreva absolut inte upp den då orkar den ju ännu mindre, 15/42 är det bästa du kan köra på då går den rellativt fort och är rellativt pigg, och serriöst hur ofta åker du över 140 med hojjen?

sen kommer du vara nöjd med att bara byta förgasare och öppna luftburken, och ev en slipon, jag har en sebring som är tillsalu

polarn har en 625:a ed slipon bara och 15/42 drevning och han plockar upp sin på 3:an i 80-90 utan problem utan att koppla upp den.
och det enda som skiljer motormässigt på den och din är förgasaren (jag har evenutellt en förgasare över med)

mvh jimmy
 
Mest för nyfikenhetens skull:). Vad ska du ha för förgasaren? Och vad är det för en?





dreva absolut inte upp den då orkar den ju ännu mindre, 15/42 är det bästa du kan köra på då går den rellativt fort och är rellativt pigg, och serriöst hur ofta åker du över 140 med hojjen?

sen kommer du vara nöjd med att bara byta förgasare och öppna luftburken, och ev en slipon, jag har en sebring som är tillsalu

polarn har en 625:a ed slipon bara och 15/42 drevning och han plockar upp sin på 3:an i 80-90 utan problem utan att koppla upp den.
och det enda som skiljer motormässigt på den och din är förgasaren (jag har evenutellt en förgasare över med)

mvh jimmy
 
desvärre är jag ganska dyr då jag har den till en komplett motor och helst säljer hela kalaset
men får jag 3000 så kan jag skicka iväg den, den är från en 625:a
 
min polare letar efter en 625 640 eller 660 motor 05-06 om det är någon som har ?
 
min polare letar efter en 625 640 eller 660 motor 05-06 om det är någon som har ?

Motorn är från en -02

vad vill du ha för bara motorn mvh mattias

Runt 5000:- för motorn komplett med allt (motor fugge kylare elsystem osv)
Eller 3000:- styck för bara motor och fugge ca

Nu börjar det bli ot så skicka PM för mer info

Mvh jimmy
 
3an sittandes på en 640 är dött lopp om den nu inte är omdrevad som satan.

Stående däremot går ju men det är en annan sak!
 
Fan oxå :mad: Målet är ju att kunna dra upp den på 3:an precis som man gör på 2:an fast i lite högre hastighet.
Där sitter 15/42 drevning nu,men om man går upp bak typ till 45 så borde d göra lite ju. Samt alla andra moddningar som jag vill/tänker göra. Nog fan borde det gå på 3:an sen????
Tror faktiskt att original strypningen sitter kvar,hur mycket gör d å ta bor d????



3an sittandes på en 640 är dött lopp om den nu inte är omdrevad som satan.

Stående däremot går ju men det är en annan sak!
 
Fan oxå :mad: Målet är ju att kunna dra upp den på 3:an precis som man gör på 2:an fast i lite högre hastighet.
Där sitter 15/42 drevning nu,men om man går upp bak typ till 45 så borde d göra lite ju. Samt alla andra moddningar som jag vill/tänker göra. Nog fan borde det gå på 3:an sen????
Då kan du lika gärna sätta tillbaka 17/42 och dra upp den på tvåan istället.
 
Ja man skulle ju kunna testa.undra hur mycket skillnad det gör i hastighet med 2 kuggar? jag ligger väl i 55-60 i 2:an i daxläget när jag drar upp den.skulle ju vilja kunna ligga på 70 och dra upp den.


Då kan du lika gärna sätta tillbaka 17/42 och dra upp den på tvåan istället.
 
Utan problem? Va fan gör jag för fel då?? Andra har oxå prövat men det går inte,den e för slö.

Testa ha ena knä på sadeln och foten på fotbromsen, då får du plättlätt upp den på 3:an. Öva öva öva, sen när du får till tekniken gör du samma sittandes.
 
Last edited:
Men när du sitter,vad har du för teknik då? Rycker/sitter jätte långt bak/bara gas o koppling?
 
Nog fan borde det gå på 3:an sen????
Tror faktiskt att original strypningen sitter kvar,hur mycket gör d å ta bor d????

Vet en del tex (Solidsnake) plockar upp den på 3an sittande men det är ju helt olika vilken teknik man har.

Strypningen gör ingen jätteskillnad, byt förgasare och på med ett bra slipon så har du en bra början!
 
Hmm måste träna på 3:an då. Jag har funderat på att slänga i rallykammen å då får man ju lite mer botten drag väl?
 
Ja men då ska det fan gå.


Vet en del tex (Solidsnake) plockar upp den på 3an sittande men det är ju helt olika vilken teknik man har.

Strypningen gör ingen jätteskillnad, byt förgasare och på med ett bra slipon så har du en bra början!
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top