Slanga med 640

Hmm får kanske testa i 50. Jag vill kunna dra upp den i högre hastighet på 3:an så man slipper bromsa ner den alltid. Då får man trimma trimma trimma :) :) :)
Det där med knäet får jag nog testa senare,måste träna mer först:hihi
 
Kollat så där inte finns skit i föggen?
Justerat ventiler?
Min gegg-125a gick likadant innan, åtgärdade ovanstående och nu går den som ett skållat ollon...
 
Tror faktiskt att en ventiljustering ligger närma till hands.
Kan den gå mycke sämre om ventilerna behöver justeras??
 
Tror faktiskt att en ventiljustering ligger närma till hands.
Kan den gå mycke sämre om ventilerna behöver justeras??

Den blir antagligen mer svårstartad, om inte justerskruven har lossnat ordentligt,så en ventil inte öppnar:va
 
Den startar hur lätt som helst,och den har inga dumma saker för sig heller.
 
Mmmmm Strulas:mad: Jag har en polare som har en 690 -12 med massa lullull.Han kör sidan om mig i 100 fast i 3:an och drar upp den som ingenting:huvet sen e det bara i med 4:an 5:an c.a 140 på bakslangen.Lite avis man blir :mad:

jag pratar 640 nu.:banana 690 lägger jag upp på femman i 120-130 och det är orginaldrevning på den :tummenupp
 
WHAT??? Hur lyckas du med det med en 640????:va:va:va:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar
 
Aha :) Jag har blivit medbjuden ett par gånger,men det har aldrig blivit av. Får kanske hänga med ner så man får se :)
 
Nu har jag fått massa tips och länkar så nu ska här trimmas :) Eller ja i vinter.
 
Fixa en förgasare från en 625:a eller en 660 så ska du se att det går att slanga, min 625:a -02 går att gasa upp på 4an i ca 90 med 15/42 drev och den är orginal förutom drevning och slipon (dock en enduro med motardfälgar så lite annan utväxling i växellådan)

Polarn har en 640 -03 den kunde han bara dra upp på 2:an i ca 60 med orginaldrev så din är nog som den ska men det är ju bara börja där och sen växla upp och köra så kommer du upp i hastighet :)

mvh jimmy
 
herregud, de är ju grymt mycket teknik oså. dom "vana" slangarna säger inga probs bara att, men hur dom har kroppen, arslet, gung mm gör ganska mycket skillnad. sen om man väger mer gör de ju säkert skillnad oså.
 
Jag vill kunna dra upp den på 3:an på ett lugnt sätt i högre hastigheter.Koppling och gas bara och utan att sitta på skärmen :D
Ja det är ju inga problem att gå ner i 55 i 2:an men det är tråkigt att behöva bromsa ner den så mycke när dom andra galningarna man kör med drar upp sina i 3:an i 80-100.
Mer effekt som gäller.

Förgasare 2000-3000kr
kam 1500-2000kr
öppen luftburk Gratis
16/42 drev 1000-2000kr ska ändån byta drivpaket
Helsystem $$$$$$$$$
kanske portning Kunde man visst skita i om man har high flow toppen
kanske annan kolv 2000-3000kr
 
Last edited:
Har du "high flow " toppen behöver du inte porta :tummenupp
 
Inte 660 där e ju ingen el-start å d måste man ju ha :rock
690 e ju rejält dyrare.Fast där finns en fin 690 till salu nu.Den sista nya 2012 i Sverige :hihi
Kom high flow toppen -03? Tror föresten att jag har den toppen
 
Mja, sälj din 640, lägg pengarna på en 690 istället för helsystem/portning/stroker kit... Helsystem + strokning är säkert 15k i delar.

Jag brukade kicka min 640, husan gör jag det oxo med...

Har för mig det står HiFlow på toppen, annars är det väl så att om den är svart så är det den dåliga ,)
 
Man kan ju trimma motorn i "utbildningssyfte" samt att man kan kolla skicket på motorn samtidigt.
Ekonomskt är det nog inte försvarbart att trimma hojar .
LC 4:an är dock en ganska billig hoj att göra misstagen på:huvet
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top