Slagen av teleförsäljare

Har inte ringt några hit sen jag skrev upp mig på nix. Innan så sade jag som det var - att abonemanget var största delen av räkningen och att jag inte brydde mig om resten.

Bästa är nog enligt denna

11. Säg åt försäljaren, att du är upptagen, men om du får deras telefonnummer så skall du ringa upp dem igen. Om han säger, att han inte får lämna ut numret, be om hans hemnummer och säg, att du ringer honom på det numret (detta brukar vara det bästa sättet att bli kvitt telefonförsäljare). Om människan säger: "Nja, jag vill nog inte bli uppringd hemma", säg då - med ett hörbart leende - "Då vet du hur det känns för mig."

Säg att du har bredbandsbolaget telefoni så säger alla telefonbolags försäljare att. Jaha då kan jag inte göra något för dig hej då.

Funkar perfekt i alla fall om man har bbb tele...

burner skrev:
Bästa är nog enligt denna

11. Säg åt försäljaren, att du är upptagen, men om du får deras telefonnummer så skall du ringa upp dem igen. Om han säger, att han inte får lämna ut numret, be om hans hemnummer och säg, att du ringer honom på det numret (detta brukar vara det bästa sättet att bli kvitt telefonförsäljare). Om människan säger: "Nja, jag vill nog inte bli uppringd hemma", säg då - med ett hörbart leende - "Då vet du hur det känns för mig."

Jag har fått det i ansiktet att jag fan inte är klok, men du är lika bra,,,, :lol

Häromkvällen var det en som ville veta en massa saker om vad man använder för hygien artiklar, svampo, å så.....
Jag svarade att det var min bror de sökte.....
Sen svarade jag själv med en brytning till ungerska, hörselproblem samt att jag babblade om helt andra saker och ställde motfrågor hela tiden på ett obegripligt och helt sanslös ordföljd....... :lol
Ungarna skrattade så de höll på att dö i soffan, och undrade vem jag pratade med.......det undrar jag med...... :va

amullo skrev:
Den var ju klockren. :rofl :lol

Hade det varit en av "mina" säljare hade han/hon fått beröm för den kommentaren. :tummenupp

Gillar ni inte att bli uppringda så finns ju alltid NIX registret
http://www.nix.nu/
Där kan du anmäla dig om du INTE vill ha telefonFÖRSÄLJARE ringandes till dig.

jag har anmält mig till NIX registret, men inte slutar de ringa till mig för det.. :gnissla

Det där jäkla skräpet NIX funkar ju inte. Tycker att det började ringa MER efter jag reggat mig... Eller så var det för att jag är så less på såna som ringer. Har slutat svara på "dolt nummer" numer. De får lämna meddelande eller ringa mobilen.

amullo skrev:
Gillar ni inte att bli uppringda så finns ju alltid NIX registret
http://www.nix.nu/
Där kan du anmäla dig om du INTE vill ha telefonFÖRSÄLJARE ringandes till dig.

iommi skrev:
jag har anmält mig till NIX registret, men inte slutar de ringa till mig för det.. :gnissla

jag e oxå anmäld o de ringer ingen försäljare till mig längre
men de tar ju upp till 3 månader innan dom slutar att ringa

Jag anmälde mig för flera år sen. Tror inte att det funkar.

När de ringer till mig och frågar om jag vill ringa biligt så förusätter de att jag vill ringa biligt i Sverige. "Och vad tar ni till Norge, mobil" frågar jag. De avslutar snabbt samtalet när de får reda på att just deras bolag är dyrare än det jag har. :banana

Läste en skön serie i Metro, klippt ut den och satte upp bredvid telefonen "Elvis" var de:

"Säljare: Hej, vi gör en marknadsundersökning och undrar om vi kan få ställa några frågor? Det tar bara 15 minuter

Elvis: Jaha vad får jag för de då?

Säljare: Öh.. ingenting..

Elvis: Verkligen? Men eftersom jag förväntas arbeta GRATIS för ditt företag i 15 minuter, antar jag att du också gör det och ringer runt såhär på ideell basis?

säljare: öh.. nää..

Elvis: Jaså du. Det kan bar betyda en av tre saker: 1/ Att du anser din tid värdefullare än min. 2/ Du förutsätter att jag är så ensam och socialt utsvulten att jag är tacksam för all mänsklig kontakt - om så bara i form av ett anonymt telefonsamtal. 3/ Du tror jag är dum i huvet!
Vilket är det??

Säljare: eehh... svälj.. *klick*

elvis.. yes ny rekord tid! 1.09! "

:D tycker den e as skön, kanske ska prova när nån sådan ringer :)

Tele2 ringde till min bror som har bredbandsbolagets telefoni och sa följande:

Förs: Hej, jag ringer från Tele2 och undrar om du vill ringa billigare.
Bror: Ja?
Förs: Vilket abonnemang har du?
Bror: Bredbandsbolaget.
Förs: aha..ok..då kan vi tyvärr inte hjälpa dig...klick.. :rofl

//nomo

Last edited:
Här är ett djävligt bra motmanuskript att använda. Printa ut pdf-filen och ha den till hands när försäljaren ringer så är det enklare... Följer man manuskriptet så kan man vara ganska säker på att försäljaren kommer av sig ordentligt. :D Lycka till! :tummenupp

http://www.xs4all.nl/~egbg/motmanuskript.html

amullo skrev:
Den var ju klockren. :rofl :lol

Hade det varit en av mina säljare hade han/hon fått beröm för den kommentaren. :tummenupp

Så det är du som ligger bakom telefonterrorn till alla här på SH? Nästan läge att ge dig en BPL ;) :D

Ska kolla detta med Nix omedelbart! Sist var det en snubbe som ringde och ville "ge" mig ett par boxerkalsonger. Svarade att jag inte använder kallingar för det är obehagligt och mest ivägen.
Då tackade han för sig :tummenupp

iommi skrev:

När jag arbetade på en telefonförsäljningsfirma (gick dit två ggr, sedan fixade jag inte mer) gick vi efter telefonkatalogen... Och då spelar ju inte såna där register någon större roll.

Syss skrev:
När jag arbetade på en telefonförsäljningsfirma (gick dit två ggr, sedan fixade jag inte mer) gick vi efter telefonkatalogen... Och då spelar ju inte såna där register någon större roll.

Olagligt.
Jag vet. Jag ansvarar för importerna av nya listor i vårat säljsystem (jobbar på en Telemarketingfirma). Vi kollar mot NIX i två omgångar. Dels vid adressuttag och dels med telelistan som genereras.

NIX funkar, men var NOGA med anmälningen. Många går inte igenom pga. fel.

Jag brukar säga att jag inte pratar svenska när de ringer.

-Vill du sänka dina elkostnader?
-Jag förstår inte svenska.
-Vill du sänka dina elkostnader?
-Jag förstår inte vad du säger..

osv osv........

Last edited:
Varför ödsla tid på att bräcka försäljarna?

Så fort en teleförsäljare ringer och frågar efter mig så frågar jag "Försöker du sälja något till mig?". Svaret brukar då vara "ja". Då svarar jag "Jag är inte intresserad, ha en bra dag" *klick*

Simpelt, tar ingen tid och ger den stackars försäljaren möjlighet att ringa upp någon annan.

gladh

Jag brukar säga att jag är gammal och konservativ och inte gillar nymodigheter så som nya telefonbolag och sådant.Eller så säger jag bara att jag inte är intresserad och tack för att dom ringde.

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo