Slagen av teleförsäljare

Det som är lite ironiskt är att Martijn Engelbregt har skrivit en del om försäljningsmanuskript...

Jag jobbade för ganska många år sedan nu med just den här typen av försäljning och var med och tog fram talmanuskript. Om man vet lite om dessa så märker man snabbt vilket av mönstrena de använder. Jag brukar försöka störa och föra tillbaka konversationen så nära startpunkten som möjligt så ofta som möjligt.

Rekorder ligger på 39 minuter innan den stackars försäljaren gav upp... Och ja, den kvällen hade jag tråkigt...

En polare jobbade ett tag som telefonförsäljare, han ringde bara upp tjejer i 18-25års ålder. Rekordet för ett samtal var ca 3timmar.

Dangerous_Dave skrev:
Ni vet väl att NIX FÖRBJUDER teleförsäljare att ringa upp er...
Anmäl asen :tummenupp

När man ska anmäla dem börja med att fråga vad företaget har för
organisationsnr fråga sedan vad säljaren heter.

Sedan är det bara att anmäla de dj-------

Har anmält Felia massvis med ggr ............... :banana

Min polare är själv försäljare,, en dag ringde en dörr försäljare på o vill kränga ett uppslagsverk.

Polarn bjuder in försäljaren till köksbordet o ger honom en kopp kaffe. Givetvis går försäljarn igång ordentligt, polarn bara frågar om argumenten för att han ska köpa just hans uppslagsverk.. Allt tar mao en stund..

När försäljarn sedan sätter in sin stöt.. "nå, ska du ta o slå till nu då.." viftar med pennan för underskrift.. Då säger polarn.. "nää jag har hela national-encyclopedin.. alla band " :hihi

Försäljarn vart flytokig,,, :3freak

Förs: Eeeeh.... (5 sekunders tystnad)... Nähä...Skulle du vilja sänka dina samtalskostnader?
Jag: Behövs inte, jag ringar ju inte ens för 60 kr/mån (lögn så klart)
Förs: Men skulle du inte vilja sänka dina samtalskostnader med upp till 40%?

Har själv kört med en variant av denna de senaste gångerna och den funkar kanon!:

Förs: Hej, jag ringer från xxxx.
Jag: hej hej.
Förs: skulle du vilja sänka dina kostnader på samtal? det är nämligen så att..
Jag (avbryter): Nej det tror jag faktiskt inte att jag skulle. Du förstår det är nämligen så att jag njuter av att ringa dyrt. jag skulle faktiskt gå så långt som att säga att jag får sexuell tillfredsställese av att ringa dyrt. Så du förstår ju själv att det inte kan komma på fråga. Men tack för erbjudandet.
Förs: Jaha, tack då.

Detta har funkat superduper. Det tar inte mer än 30 sek; man kanske har lite roligt själv och försäljaren brukar oftast tycka att det är ganska roligt, åtminstone låter det som de brukar tycka det. Så alla blir glada. :tummenupp

ska berätta en riktig pinsam sak jag råkade ut för..
jämt när min farbror ringer oss så drygar han säg genom att
alltid säga att det är från pizzerian m.m. (och jag går alltid på det :kocko )
iallafall en gång ringde han och sa att han var från telia:

min farbror: Hej, jag ringer från teila.
jag: hej.
min farbror: vi har haft problem med olika telefoner m.m.
jag: ok.
min farbror: så vi ringer runt folk och kollar så det inte är problem med
deras telefon.
jag: ok.
min farbror: kan du trycka ner 5:an?
jag: ok, -piip- (trycker ner femman)
min farbror: ja det lät ju bra det där, kan du trycka ner 2:an?
jag: visst, -piip-

sen hör jag ett sånt jävla skratt genom telefonen, och då fattar jag ju att det är han :huvet
tror du jag kände mig ganska trög då eller!
får höra det jämt när jag träffar honom nu..

Rigde presic en gubbe från svd.

F: Hej, ser att du har haft svd tidigare
J: ja, det stämmer
F: Skulle du vilja ha svd med 50%?
J: Om du ger mig den gratis så varför inte
F: Gratis? då får det vara
J: Hejdå

under 30sec :tummenupp

gladh skrev:
Varför ödsla tid på att bräcka försäljarna?

Så fort en teleförsäljare ringer och frågar efter mig så frågar jag "Försöker du sälja något till mig?". Svaret brukar då vara "ja". Då svarar jag "Jag är inte intresserad, ha en bra dag" *klick*

Simpelt, tar ingen tid och ger den stackars försäljaren möjlighet att ringa upp någon annan.

gladh

Det är ju det som är det bästa med det hela, att de slösar tid på mig och förlorar på det själva. Iofs så är det ju ganska elakt men jag trivs när jag får vara elak.
Det där med att viska lite upphetsad i telefon ska testas nästa gång om inte tjejen sitter bredvid, man kanske får gehör och då vill man ju inte avsluta :)

burner skrev:
Lite tips att använda sig av

3. Det här fungerar bäst om du är man: Telefonförsäljaren: "Hej, jag heter Lisa och jobbar för Pettersson och Bendel..." Du: "Vänta lite!" (några sekunders paus) "OK, (hest viskande) vad har du på dig?"

:rofl Den ska jag köra nästa gång :banana

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...