Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
McCoy säger själv att när han åkte 500cc 2t så var hans "sladdade" däck bra mycket fräschare än ifall han kör utan sladd..
"End of story"
hoppas jag inte skämmer ut mig med mina termer nu,
Men om man skulle drifta, och de skulle ta tag, då ligger man väl jävlig risigt till?
då vänder ju hojen över så man flyger upp i luften väl?
Toppförarna är väl såpass stabila att dom klarar att sladda en del utan att vurpa, men McCoy gjorde väl en highsider som slutade i att han tappade känseln i benen pga att han sladdade lite våldsamt?
Men om man skulle drifta, och de skulle ta tag, då ligger man väl jävlig risigt till?
Tack!Ett spinnande hjul har inte samma drivkraft framåt som ett icke spinnande hjul, alltså får du inte lika stor viktförskjutning bakåt vilket då ger ett lägre tryck på bakhjulet. Att spinna/drifta ger inte ett snabbare driv framåt utan vinsten ligger i det förändrade spåret. Ett spinnande hjul har inte lika mycket rörelse i stommen vilket gör att totaltemperaturen i däcket sjunker, men yttemperaturen på den del av däcket som ligger an mot asfalten ökar, därav röken.
Japp! Det där borde man se före varje regnpassdet där klipper är så grymt att man kan se det om och om och om igen utan att lessna.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |