Sladda med bilen

Har hittills fått nöja mig med att sladda med min framhjulsdrivna bil fast det är inte samma sak som en bakhjulsdriven :( Men skoj är det när bilen nästan snurrar runt så måste man kämpa för att få tillbaka den på rätt kurs, sweeeeeeeeet :yoparty

Gör samma sak jag. Gått åt helvete ett par gånger men de ä bare påt igen :crash

Vad har du för leksaksbil?
 
Gjorde halkan för bilkortet här om dan! Sladda genom en hel usväng och handledaren frågar om jag känner mig som KEN BLOCK nu!!! Fatta ni vilken grej eller? Rätt hedrad jag kände mig!:banana
 
Nu har jag fått på helt färska Hakkapeliitta 7, nu går det att köra betydligt fortare i kurvorna :cool:
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1360820620945.jpg
    uploadfromtaptalk1360820620945.jpg
    108.4 KB · Visningar: 152
Gör samma sak jag. Gått åt helvete ett par gånger men de ä bare påt igen :crash

Vad har du för leksaksbil?

Glider runt med en Honda CRX, axelavståndet är inte så långt plus att däcken börjar bli lite trötta så man har extra skoj :yoparty Klarat mig ifrån plåtskador, enbart skrapat i trottoaren med däcken så tur att man har plåtfälgar :hihi

Vad kör du för bil?
 
Nu är det sladda med bilen säsong igen!
 
Jag sladdade in i en översnöad trottoarkant igår kväll :mad: Jävla skitsaab att vara baktung med slängigt arsel. En bit borta av den nästan nya 16"-alufälgen, som är betydligt snyggare än sommarfälgarna dessutom.
Fast ingen punka åtminstone.
Men snart ligger isen och då ska jag ut med Subarun på isen med rallydubb, då jävlar blir det sladda av.
 
Blir en enorm kontrast mot förra vintern. Då körde jag en motorstark quattro. I år kör jag en liten framhjulsdriven Abarth 500 med kort hjulbas. Det ska bli intressant att se hur bilen uppför sig på vinterväglag. Tror inte jag kommer att sakna fyrhjulsdriften ärligt talat. I ärlighetens namn var det vid rätt få tillfällen man hade nyttja av den. Man får helt enkelt anpassa sig efter det omständigheter som gäller. Man kör runt begränsningen så att säga.

Pratar vi om komfort kan man dock fråga sig om en hårt dämpad Abarth 500 med skalstolar och 40 profil är rätt val på vintern. Det som inte dödar härdar.
 
Det är ju barnsligt skoj när man glider in på parkeringen och lägger av tredje rikets fetaste tvärhäng med fyrhjulsdrift så snön yr runt bilen. Tror aldrig att jag kommer att växa ifrån det :D
Helst ska man också göra upp en liten bana mellan stolpar och betongsuggor så det blir lite match också!
 
Men dessa människor märker man inte av i öht (de sitter antagligen framför datorerna).

För att det är alltid en viss typ av människor som "är" volvoraggare.
Mina erfarenheter kommer från Stockholms län, Jämtland och Dalarna.

Går/gick på fordonsprogrammet, obildade, ouppfostrade, högljudda, kör som svin, kör ihjäl tanter, tar alla parkeringar på den lokala bensinstationen/donken på kvällarna, är hatade av lokalbefolkningen, klär sig alltid i varselkläder och så verkar evolutionen gjort sitt så de är antingen supersmala eller småfeta.

Ovanstående slår ALDRIG fel. Ser jag en sliten/stylad äldre volvo på ett köpcenter så kan jag till 99.9% peka ut personen i fråga, testa själva!

Det finns fler klassiska saker som avslöjar en volvoraggare. Alla behöver inte stämma men några exempel är den personliga skylten innanför vindrutan, fjortisbrudarna i bilen, den ostbågsliknande körpositionen, snusprillan under läppen, fem miljoner wunderbaums i backspegeln, plysch på dörrsidor och instrumentbrädan etc.

Och nej, ingen behöver känna sig träffad om signalementet ovan inte stämmer in (men då är du heller inte volvoraggare eller så är man för korkad för att se sig som en).

Det är helt enkelt en tragisk grupp människor och alla som inte är volvoraggare uppskattar verkligen inte dessa individer. Ingen i min bekantskapskrets ser något positivt i fjantarna, de bara stör och jävlas.

Hmm.

byter vi ut varselkläder mot skinnställ och Volvo mot valfri sporthoj så tror jag vi prickar in ganska många här inne :D
 
Förbannade :huvet nya :huvet Polo :huvet med :huvet icke :huvet urkopplingsbar :huvet ESP :huvet !
Ge mig tillbaka min vintermerca :gråta
 
Nya bilen är för fin att sladda med, så jag kör(de) så kollegorna skriker med "firmans" fyrhjulsdrivna dieselpickis :D Nu får jag inte köra mer, jag är inte betrodd :crash Trots att ställen var perfekta, inte ens i närheten av att det skulle gå på arselet och ändå vill de inte åka med mig... :(
 
Nya bilen är för fin att sladda med, så jag kör(de) så kollegorna skriker med "firmans" fyrhjulsdrivna dieselpickis :D Nu får jag inte köra mer, jag är inte betrodd :crash Trots att ställen var perfekta, inte ens i närheten av att det skulle gå på arselet och ändå vill de inte åka med mig... :(

Du ska bara ta det jävligt lugnt med min nya bil. Vårdar du inte den med ditt hela hjärta drar jag in bilförmånen ovh röstar på de gröna så kan du cykla runt i firman istället..
:tungan
 
Jag har en V4a i vinter. Framhjulsdrift, 99/1 i viktfördelning fram/bak ungefär. Trevligt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top