Sladda med bilen

Jag har en V4a i vinter. Framhjulsdrift, 99/1 i viktfördelning fram/bak ungefär. Trevligt.

Då svänger vi då! Nähe..?

Själv har jag ingen bil i år. Blev ju precis Subaruväglag här i Värmland, men int har man nån Subaru då inte...
 
Sex mil bredställ på gamla rallysträckor idag!
 
Nu känns det extra pissigt att jag skrotade min jagga i höstas. Mullig V8, bakhjulsdrift och jättehjulbas + snö = :kär
 
Fan... Försökte visa grabben lite sladd. Så jag ladda med bilen och släppte av svängde och slog på igen.

Ingenting absolut INGET hände. Kanske beror det på att Sharanen jag har inte är byggd för lek eller så beror det på den dåliga turbon. Hur som biljäveln vicka inte ens på rumpan. Trodde jag kunde sladda med allt, men den här kärran kräver visst träning. :yoparty

I passaten så gick antisladden in när man börja sladda på allvar trots att den var avstängd.
 
Fulmercan gick på ställ idag, går visst ha kul med automat :yoparty
 
Hur är det med 940 automat, ska det inte gå att slå spaken från D till N utan att trycka på spärren?..
 
Fan... Försökte visa grabben lite sladd. Så jag ladda med bilen och släppte av svängde och slog på igen.

Ingenting absolut INGET hände. Kanske beror det på att Sharanen jag har inte är byggd för lek eller så beror det på den dåliga turbon. Hur som biljäveln vicka inte ens på rumpan. Trodde jag kunde sladda med allt, men den här kärran kräver visst träning. :yoparty

I passaten så gick antisladden in när man börja sladda på allvar trots att den var avstängd.
Är inte Sharanen framhjuldriven med motorn ända framme vid hjulen typ? Lycka till med det. :) Dom flesta bilar som inte är höga och kan välta brukar man kunna koppla ur antisladden helt om man håller knappen intryckt en stund, kan vara allt mellan 5-30 sekunder. Inte säkert det står i boken. Bekräftelsen kan vara alltifrån att lampan slocknar igen, börjar blinka till att det inte händer nåt alls. Prova! Håll i hatten!
Hur är det med 940 automat, ska det inte gå att slå spaken från D till N utan att trycka på spärren?..
Ska det inte gå att göra det på alla bilar av säkerhetsskäl (tänk: gasen fastnar)?
 
Allting utan back på merca iaf

På mina Subaru var det när man skulle till och från Park, och till Back. Sen har jag kört en VW-buss som hade Sport rakt under Drive, för att inte av misstag lägga i Sportläget där var man tvungen att trycka in knappen när man skulle från Drive till Sport. (För övrigt helt värdelöst på den, för den hade helt platt effekt- och vridkurva från typ 1500 varv och uppåt (diesel), så bara för att den varvade mer fick man ingen mer knuff i grejerna, bara mer oljud, inte precis nåt välljud heller..)
 
Usch fy fan.. Det är hemskt när man kommer på sig själv med att tänka:

"Sladda med bilen?!.. Hur infantil och oansvarig får man vara?:mad:.."

För att i nästa sekund känna en lätt rodnad på kinderna när verkligheten och självrannsakan kommer tillbaka..:rodnar
Har ju gjort det själv och tycker fortfarande det är kul men har blivit lite för gammal för att kunna försvara det, ungefär som med slangåka med hojen..
Sen har jag ju saab med..
Sladda på bara!:tummenupp
 
Är inte Sharanen framhjuldriven med motorn ända framme vid hjulen typ? Lycka till med det. :) Dom flesta bilar som inte är höga och kan välta brukar man kunna koppla ur antisladden helt om man håller knappen intryckt en stund, kan vara allt mellan 5-30 sekunder. Inte säkert det står i boken. Bekräftelsen kan vara alltifrån att lampan slocknar igen, börjar blinka till att det inte händer nåt alls. Prova! Håll i hatten!
Ska det inte gå att göra det på alla bilar av säkerhetsskäl (tänk: gasen fastnar)?

Jo min Sharan är byggd för att inte kunna sladda. Fwd, motor långt fram, tung, lite effekt, hög, elektronisk handbroms och nya hakka 7or. Men skam den som ger sig. Grabben ska väl för fasiken få känna på lite ställ även med familjebussen.
På Passaten gick det inte att stänga av oavsett hur länge man håller inne antisladd. Den stängs av till en viss del, men när bilen börja sladda på allvar så hjälpte den till att styra upp bilen på rak kurs igen. Småsladda gick bra men inte sladda på riktigt. Den ända bilen jag vet som detta hålla inne knappen länge på är BMW. Tror det är någon EU lag som säger att den inte ska gå att koppla ur helt.
 
På mina Subaru var det när man skulle till och från Park, och till Back. Sen har jag kört en VW-buss som hade Sport rakt under Drive, för att inte av misstag lägga i Sportläget där var man tvungen att trycka in knappen när man skulle från Drive till Sport. (För övrigt helt värdelöst på den, för den hade helt platt effekt- och vridkurva från typ 1500 varv och uppåt (diesel), så bara för att den varvade mer fick man ingen mer knuff i grejerna, bara mer oljud, inte precis nåt välljud heller..)

Japp så är Vw diesel, plan kurva och tråkig motor.
He he sport läget brukar jag kalla för släp läget... Att man inte har det gamla vinterläget istället.
Varför ska man ha ett sportläge på en bil med 140Hk fördelat på 2,5 ton?
 
Usch fy fan.. Det är hemskt när man kommer på sig själv med att tänka:

"Sladda med bilen?!.. Hur infantil och oansvarig får man vara?:mad:.."

För att i nästa sekund känna en lätt rodnad på kinderna när verkligheten och självrannsakan kommer tillbaka..:rodnar
Har ju gjort det själv och tycker fortfarande det är kul men har blivit lite för gammal för att kunna försvara det, ungefär som med slangåka med hojen..
Sen har jag ju saab med..
Sladda på bara!:tummenupp

Man blir aldrig för gammal för att ha kul.. gammal quattro och Subaru är det som gäller nu i vinter. Audin är en roligare bil och känns mer gedigen, men japsen har bättre balans när det väl ska köras på sladd (krävs mindre attack och tvång för att komma in rätt i kurvan :) ).
 
Usch fy fan.. Det är hemskt när man kommer på sig själv med att tänka:

"Sladda med bilen?!.. Hur infantil och oansvarig får man vara?:mad:.."

För att i nästa sekund känna en lätt rodnad på kinderna när verkligheten och självrannsakan kommer tillbaka..:rodnar
Har ju gjort det själv och tycker fortfarande det är kul men har blivit lite för gammal för att kunna försvara det, ungefär som med slangåka med hojen..
Sen har jag ju saab med..
Sladda på bara!:tummenupp

Utan att veta hur gammal du är, så vill jag påstå: Det går över.
De gånger det plöjts bana på isen, så har det varit stor spridning på deltagarnas ålder.
Men sällan någon mellan 25 och 40.
 
Vet inte riktigt hur det funkar men på octavian går det att koppla ur antispinn men likt förbannat stryper den när man sladdar, går att tvinga ut den på ställ men är ju inte lika kul. Fyrhjulsdriften är helt okej iaf.
 
Usch fy fan.. Det är hemskt när man kommer på sig själv med att tänka:

"Sladda med bilen?!.. Hur infantil och oansvarig får man vara?:mad:.."

För att i nästa sekund känna en lätt rodnad på kinderna när verkligheten och självrannsakan kommer tillbaka..:rodnar
Har ju gjort det själv och tycker fortfarande det är kul men har blivit lite för gammal för att kunna försvara det, ungefär som med slangåka med hojen..
Sen har jag ju saab med..
Sladda på bara!:tummenupp

Tog ut min 9-3a 00a igår kväll det går fint att krycksladda ;) Men är ju svårt att få nån snits på det :D
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top