Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den är som sagt avställd och det enda jag har kört med den är som sagt på ett par öde grusvägar som ingen annan kör på, det dessutom mitt i natten och kanske 20 min allt som allt. Problem?![]()

Ja det är ett problem då det är precis samma ursäkter som patrasket till ligistungar använder när de är ute och buskör på vägarna..i inte helt ordnade former om man vill uttrycka sig milt..
Jag är en grinig gammal gubbe ibland och nu fick du en skopa.
Ta den skopan och skotta loss dig ur drivan en natt..![]()
http://www.laponie-ice-driving.com/uk/
Det är ju bara att komma till Arjeplog så kan du köra Porsche på isen![]()

V60 D2 med felhjulsdrift och elektrisk handbroms är det absolut trökigaste man kan köra i vinterväglag.
#dvbd #hadevartgöttmedRWD
Ädit: Får nog byta in V60n, skita i bostadsköpet, satsa allt på rött och boka en RS6.

Åka runt och "sladda med bilen".. Finns det något som är mer bonnigt?
Åka runt och "sladda med bilen".. Finns det något som är mer bonnigt?
Först vintern i med bakhjulsdrift, men är de så roligt då?
Helt omöjligt att få upp nån fart och då ha jag ändå fräscha dubbdäck.
Mycket roligare att sladda grusväg, eller våt asfalt. Eller torr om man har effekt till det.
Jag var med på ett jippo uppe i Norrland för ett par år sedan där jag fick tillfälle att köra hela modellprogrammet (exkl GT2 och GT2) på sjöis. Boxster (S), Cayman (S), 997 (Turbo, C2, C4, C4S) hade alla rallydubb. Det var en oerhört intressant upplevelse att testa hur de olika bilarna betedde sig på gränsen och över den. Fick även tillfälle att testa Cayenne (S, Turbo) med dubbdäck både på slinga på isen och i terräng. Faktiskt imponerande hur mycket bilen klarar av. Om bara brukarna visste..
Vem vet, kanske tar jag upp min 911 till Norrland vid något tillfälle.
Jag har ju redan försökt förklara för dig att rallystuk är det enda rätta på en 911.
Du behöver inte försöka övertala mig om det. Just mitt exemplar vore det lite helgerån att bygga om. Men det finns ju andra objekt att köpa om man så skulle önska. När du nämner det här med rally och 911 kom jag att tänka på den här videon jag såg för ett bra tag sedan. Lyssna bara på de första minuterna..
Meeen: Det var ju ingen riktig rallyporsche



Åka runt och "sladda med bilen".. Finns det något som är mer bonnigt?

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |