Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Vet inte hur det där på Subaru. Men på vissa moderna bilar går inte de elektroniska säkerhetsprogrammen att stänga av helt.Går det inte att stänga av systemen helt och hållet?
En del har så att om man trycker på ESP-knappen eller vad de nu kallar den så minskas först bara känsligheten på säkerhetsgrunkorna lite så de kopplas in senare, om man däremot håller knappen intryckt några sekunder eller något sånt så kopplas de ut helt (förutom ABS-bromsarna kanske). Andra kan man däremot som sagt var inte koppla ur helt utan man kan bara få i läget där där de kopplas in senare.
För övrigt vill jag trycka lite till på att man verkligen ska välja sina ställen att leka på. För ett par veckor sedan fick jag möte med en som inte gjorde det och missbedömde hur hög hastighet som man kunde hålla i förhållande till väggreppet i en kurva (högerkurva för mötande, vänsterkurva för mig). Jag fick en lite ond aning när jag såg att jag fick möte och gick ut så långt det gick till höger och drog ner farten. Sedan såg jag bara hur den kom och gled rakt emot mig och sekunden senare sitter jag och brottas med airbaggarna. Den mötande smällde rakt in i fronten på bilen jag körde. Så nu står bilen jag körde och bara hade några hundra mil på mätaren på verkstad och de vet inte än om den ska lösas in eller renoveras. Och det var inte jag som ägde bilen. Även om det går på motpartens försäkring känns det ju jävligt drygt.

Men om någon undrar så kan jag berätta att tydligen så tänder vissa moderna bilar innerbelysningen och slår på varningsblinkersen av sig själv när de krockas.