CamaroR1
Däckbrännare
Mer snö!
Hehe, nu snöar det igen
Vem ska ut och sladda ikväll - kanske (hoppas jag!!) för sista gången i vinter? Ska själv ut och leka järnet 
Hehe, nu snöar det igen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
* Trådlyft! *
Nu har det ju blivit vinter igen i hela landet. Hur går det med sladdandet? Är ni ute och härjar? Man måste ju passa på å leka järnet när det är snö!
Tycker ni det är kul och saldda med vinterdäck på vägen ska ni testa köra med is-däck på en isbana ist!
Bara fördelar med det t.ex. du stör ingen, det är roligare, finns inga stolpar och köra in i mm!
Fy fan vad jag avskyr alla som äger en 740 just nu
Idiotjävlarna har en egen slinga som de sladdar runt på om nätterna, och givetvis går en del av den kurvan på andra sidan ån där jag bor.
Hade det varit några Audi quattro och Subarus så hade det ju ändå varit lite ok, men inte när det är rostiga Volvo's där man bara har tagit bort en ljuddämpare för att låta förjävligt och störa så mycket som möjligt.
Är bra sugen på att köpa mig en 4wd med lite mos i och sen förfölja alla idioter och trycka ner dem i diket...
Det gäller att prioritera.. kör du med isdubb i skåne är man kung den natten snön faller... sen får man byta däck på morgonen![]()
Jag lånar bil och jag har nyss tagit körkort, så jag tar det väldigt piano. Jag är ju nybörjare och det är nog rätt sunt att ha lite självinsikt. Skulle ju vara pinsamt om det hände någon olycka med lånad bil hehe
Men nästa vinter har jag egen bil och då har jag fler mil bakom ratten och då skall det minsann sladdas!
Edit; Med risk för att vara tråkig så uppmanar jag alla att sladda med förstånd och marginal, så att ingen olycka händer
//Teo Grimberg
Är det dina föräldrars bil du lånar? Om så är fallet ta med din pappa eller be om lov och åk ut på något öde köpcentrum ni har lokalkännedom om hur det ser ut under snön så att det inte döljs några refuger och så. Sedan kan du leka lite utan att riskera att något händer. Det är bra övning i bilkontroll. Du behöver inte köra särskilt fort för att du ska märka hur bilen uppför sig när du provocerar fram en sladd med t ex handbromsen om bilen är framhjulsdriven. Går det för fort eller du gasar och svänger samtidigt går bilen bara rakt fram. Det är sådant du kan ha nytta av att veta hur det känns. Kan rädda ditt liv en dag om du lär dig hur man häver en sladd reflexmässigt.
På vanliga vägar med trafikanter så gör du bäst i att hålla dig inom din körförmåga. Det är inte rätt ställe att tänja på gränserna. Med nytaget körkort är det lätt att man blir övermodig och tror sig kunna köra bättre än vad man gör. Var rädd om dig.
Sant, man lär sig hantera bilen + att det är kul. Två flugor i en smäll.
Mina föräldrars bil blev stulen förra veckan så jag lånar brorsans Saab. Han kommer hem till helgen så då skall jag föreslå att vi åker ut och "tränar halka"^^
MVH
Teo Grimberg
Är det dina föräldrars bil du lånar? Om så är fallet ta med din pappa eller be om lov och åk ut på något öde köpcentrum ni har lokalkännedom om hur det ser ut under snön så att det inte döljs några refuger och så.
* Trådlyft! *
Nu har det ju blivit vinter igen i hela landet. Hur går det med sladdandet? Är ni ute och härjar? Man måste ju passa på å leka järnet när det är snö!
Hade det varit några Audi quattro och Subarus så hade det ju ändå varit lite ok
Fel! Fel! Fel!
Man gör som följer:
"Jag lånar bilen. Ska till en kompis en vända."
Åker fram och tillbaka och sladdar på grusvägarna hemma.
Eftersom att jag är totalt talanglös i en bil, så sätter jag bilen till slut i ett ordentligt dike.
Går hem och försöker hämta traktorn lite diskret.
2 min senare kommer pappa och undrar vad man håller på med.
Har jag hört att man kan göra iaf![]()
Japp!Vi har haft det snöigt och isigt ett bra tag nu, så jag kan ju inte låta bli att trycka på lite extra i kurvor och backar med Imprezan!
Fast jag skulle inte påstå att jag är ute och härjar.
Dessutom får man inte trycka på för mycket på nya Subarun, för då går antisladd i med ett ryck.
Förra Subarun var roligare. Den hade ingen antisladd, och behövde det inte heller!
![]()
![]()
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |