Sladda bil i snön?

CamaroR1

Däckbrännare
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
R1
Gott nytt år alla SH:are!
I år vart det ju en j-kla vinter i hela landet. Då platsar det kanske med en snösladdartråd tänkte jag, hehe... Kommer själv från början från Norrland där det alltid är riktigt vinter med massa snö, så man är ju uppvuxen med att vara ute och sladda med bilen mest hela tiden och mest överallt... Men hur gör ni nere i södra Sverige i vinter, är ni också ute och sladdar? Brukar vara lite tunnt med sladdande bilar i Stockholm, Mälardalen tycker jag, när man själv är ute. Är ju skitkul å sladda järnet ute i snön - man blir som ett barn igen :D

Klart det sladdas :)

Men på valda ställen :)

För några år sen så va jag och många andra och sladdade på en stor parkering utanför Gävle, mot Sandviken, utanför en massa affärer :rolleyes: Vi hade grymt kul, 10-15 bilar som sladdade runt varandra, tight ibland men ingen plåtkontakt. Tyvärr stod det en väktarbil i ena hörnet av området. Dan efter hade dom plogat strängar över hela parkeringen så att det inte gick att sladda omkring längre :( Dvs, vi som ville leka och läa oss hur bilen beter sig när det börjar hasa gick antingen miste om den kunskapen, eller flyttade "utbildningen" till vanliga vägar istället :huvet

Jodå, fullt ös. :)

Alltid nån jäkla surgubbe/moraltant som skall sätta käppar i hjulen dokc! :mad:

45:ans häck har nog allt vart i en å annan vall i vinter :yoparty

Jo, det är klart man ska akta barnvagnar o.dyl., men det är ju så mycket roligare att sladda inne i stan, i korsningar och på gatorna... Det är kanske en stor skillnad mellan norr och söder, i Norrland sladdar nästan alla grabbar mest överallt på stan, folk klagar inte så mycket, de är vana hehe :D Men visst är det j-vla kul med en riktigt stor parkering där man kan sladda ett helt gäng, alltid kul när man är fler.

Sladda järnet :yoparty

Jodå, det sladdas vilt även här i Vimmerby. Tråkigt bara att varje gång man hör en bil komma sladdande så nog fan är det nån Äckel-volvo 740. Aldrig några riktiga bilar.

Manuell BMW 740 men 420 nm går brett och fint i snön. Dock är man ju inte lika seriös eller duktig som när man var 22.

Jag saknar dock riktigt handbroms (sitter någon jävla merca/jänk variant) så det får bli shiftlock men jag är lite för rädd om bilen för att fixa så mycket mer än kanske 2 returer.

Klart!
På resten av året kör man mest varv i regnblöta rondeller men
det blir riktigt långtråkigt.
Det är roligare på vintern när man kan åka på häng i kurvorna!

Här sladdas det på IKEA's parkering, tydligen lugnt, väktarna eller någonhar aldrig sagt något, uton när några dårar sköt smällare utanför så larmet gick, då vart som inte glada. Sladdandet sket dom dock i :)

Sladdade runt rätt friskt med min framhjulsdrivna bil, på dubbarna innan snön kom. Alltid lite roligare när det låter mer.:D Men sen slog det mig att däck kostar pengar så nu kör jag mest skitförsiktigt (okej, ibland blire väl lite oj-hoppsan-understyrning i nån moddig rondell).:tråkpella
E ändå tuffare att piruetta Supra på torr asfalt, så jag väntar nog till våren.:yoparty:banana

För några år sen så va jag och många andra och sladdade på en stor parkering utanför Gävle, mot Sandviken, utanför en massa affärer :rolleyes: Vi hade grymt kul, 10-15 bilar som sladdade runt varandra, tight ibland men ingen plåtkontakt. Tyvärr stod det en väktarbil i ena hörnet av området. Dan efter hade dom plogat strängar över hela parkeringen så att det inte gick att sladda omkring längre :( Dvs, vi som ville leka och läa oss hur bilen beter sig när det börjar hasa gick antingen miste om den kunskapen, eller flyttade "utbildningen" till vanliga vägar istället :huvet

Fy f-n, typiskt... Verkar bli fler och fler parkeringsplatser med lyktstolpar, skyltar och trottoarkanter så det inte finns plats att sladda - måntro varför hehe? Annars är det väl det mest löjliga som finns med poliser som jagar sladdare på vintern - finns det inget vettigare för de att göra?? Snö = sladda :yoparty

Idag blev det isåka, satan vad kul det är. Men det är ganska svårt att köra med rallydubb och köra till max.

Bifogat

• 167960_10150119568855605_517595604_8143745_20168_n.jpg
    167960_10150119568855605_517595604_8143745_20168_n.jpg
    74.3 KB · Visningar: 317
Jodå, det sladdas vilt även här i Vimmerby. Tråkigt bara att varje gång man hör en bil komma sladdande så nog fan är det nån Äckel-volvo 740. Aldrig några riktiga bilar.

Finns ju anledningar till att man sladdar järnet med sin vinterbil hehe... Men det är ju xtra kul när nån vågar svina med sin finbil...

Det verkar vara nåt man aldrig tröttnar på - kan vara ute och sladda hur länge som helst när det är bra snö - så j-la kul :D :D

Ingen jag känner har nån bil med bakhjulsdrift, och själv har jag ingen bil. >.<
Jaja, jag kan sladda med framhjulsdrivet med. :) Hah. Min mors bil pep o blinkade rätt friskt när jag ryckte i handsaxen när det skulle sladdas. ;)

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back