Slött sporthoj.com KRÄVER ÅTGÄRD!!!

Tobbe_N skrev:
Då kanske det inte vore fel med en ny server då....

Vad ligger den på för burk i dags läget?

[Bror Duktig]
Om du vill sli ppa och sär skri va; http://skrivihop.nu/
[/Bror Duktig]

:tungan

P.S. Lä gger man bol len på mål lin jen så...

Fakkverk skrev:
Onödigt inlägg trots ironin tycker jag.

/ Johan

Ojoj. Sorry om folk tog illa upp. Nu har jag varit dryg nog för idag. Nu blire endast seriösa inlägg resten av dagen. Efter detta inlägg då..

Håller med tidigare talare om att sporthoj ibland är slött framförallt på kvällarna. Har dock problem just nu med att det går slött men inte kan väl 587 users gör det så slött som det går just nu......

Är också intresserad av vad det är för burkar, har en del kontakter i serverbranchen om det är mer processorkraft och inte mer lina som behövs...

Swedie upplys oss :Bugar

Det går rejält segt imellanåt.. Men om det är en ny server eller en snabbare lina vet jag inte.. Hur som helst så behövs det göra något.

Å det snart..

Men aldrig i livet att jag tänker betala något för det.. Inte en chans..

Thundercat skrev:
Sluta klaga då. :7peta
precis!
Är ni inte beredda att lägga ut en hundring eller liknande så ska man inte klaga på att det går slött eller liknande. Har för mig att Swedie tidigare nekat till att te amot pengar till ny server. Visst, jag kan tycka att det är sjysst av honom att tänk att sporthoj ska vara en icke betalsite. Men han måste få något för att han driver sidan och lägger ner mycket själ och tid på det. Jag som "boendes" på SH.com tycker inte att det är mer än rätt att slänga ut en hundring eller liknande. Vet att många andra också känner likadant. Man vill liksom inte utnyttja för mycket utan att ge igen.

WestW: Ja, jag har slö bandbredd. Telia suger :fakta

Visst är det slött ibland, men jag skiter i det eftersom det är gratis. Men ni som vill (måste) ha snabbare, starta en frivillig insamling och skicka pengarna till Swedie. Men jag tycker det är ett skitförslag om att alla medlemmer ska börja betala för att få skriva på SH. :tummenner

Det står ju inte att man MÅSTE betala in. Bara om man vill och är en god medmänniska :)

Frivillig insamling till ny server!

Det ligger lite reklam allra längst ner på sidan just nu som förhoppningsvis ska kunna ge mig lite extra inkomst att betala för en server till vintern. Men vill ni ha en server redan nu (som även Jag vill ha) så måste tyvärr jag få hjälp att betala. Pallar inte att lägga 10-20-tusen på en server just nu. Just nu är servern delad med andra sajter oxå. Men skulle det köpas en ny så skulle den bli dedikerad för SH endast! Vilket betyder direkt att det kommer gå oerhört mycket forare.

Just nu sitter det en Dual AMD 1.5Ghz CPU, 2Gb ram och Raid-diskar. Behöver komma upp i minst P4 2,8 eller Dual P4 av någon sort med 2Gb ram + och fortsatt raid.
Vet inte om det sitter någon här på SH och häckar som har servervara till övers, isåfall får du gärna kontakta mig på swedie @ wheeliepimp.com.

tack

Men lägg upp en frivillig insamling, alltid genererar det väll några kronor som gör att den nya servern kan inhandlas lite snabbare. Tror nog att det är många med mig som kan tänka sig att donera en slant.

McB skrev:
Siffrorna visar antalet processer som ligger och väntar i en kö för att behandlas, enkelt förklarat. De tre siffrorna visar hur det ser ut på 1-, 5- och 15-minutersbasis. Ett tal runt 0 är det man siktar efter, alltså när inga processer väntar utan allt går som smort.

En last på 1 innebär att ingen process köar, mindre än det så väntar processorn på att få något att göra. Mer än 1 så finns det i alla fall något som står på kö - allt beräknat som ett genomsnitt över en viss tidsperiod. All last under 1 är således bara ren värmeutveckling till ingen nytta :hihi (förutom latency då...)

Swedie skrev:
Just nu sitter det en Dual AMD 1.5Ghz CPU, 2Gb ram och Raid-diskar. Behöver komma upp i minst P4 2,8 eller Dual P4 av någon sort med 2Gb ram + och fortsatt raid.

Har ni kört någon profiling för att se exakt var det sitter flaskhalsar ? Mängden interrupt, cache-missar osv... Det kan ju vara annat än just cpu:n som spökar (läs: oftast).

TomK skrev:
Har ni kört någon profiling för att se exakt var det sitter flaskhalsar ? Mängden interrupt, cache-missar osv... Det kan ju vara annat än just cpu:n som spökar (läs: oftast).
Ta upp det med Nitrous om du vet vad du pratar om. Jag fattar ingenting :tungan

Thundercat skrev:
Sluta klaga då. :7peta

Vapor skrev:
precis!
Är ni inte beredda att lägga ut en hundring eller liknande så ska man inte klaga på att det går slött eller liknande. Har för mig att Swedie tidigare nekat till att te amot pengar till ny server. Visst, jag kan tycka att det är sjysst av honom att tänk att sporthoj ska vara en icke betalsite. Men han måste få något för att han driver sidan och lägger ner mycket själ och tid på det.

Så vitt jag kan se så finns det ett tiotal annonser som genererar pengar. Det är väl inte för mycket begört att det andvänds delar av dessa för att se till att siten är användbar!? Det är ju pga oss medlemmar som annonserna är där.

Fast ni kanske är sugna på att betala för Aftonbladets servrar också?

Biturbo skrev:
Så vitt jag kan se så finns det ett tiotal annonser som genererar pengar. Det är väl inte för mycket begört att det andvänds delar av dessa för att se till att siten är användbar!? Det är ju pga oss medlemmar som annonserna är där.

Fast ni kanske är sugna på att betala för Aftonbladets servrar också?

Det är ju som sagt ingen som kräver pengar av någon och förhoppningvis blir det en ny server längre fram.

Men att tro att annonserna bringar in så mycket pengar att de räcker till en ny server är att tro fel.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8