Alltså - ursäkterna kan de behålla - jag handlar nån annanstans, det är inget problem. Det finns massor av företag som snabbt servar mig med det jag vill ha.
Ett alternativ för den stackars stressade butiken är ju annars att maila tillbaka "vi har mottagit din förfrågan, återkommer med prisuppgifter om ca tre dagar" istället för att helt skita i att ge ett pris öht.
Sen äger åtminstone inte jag en kristallkula som kan se in i framtiden - med andra ord - i november vet jag inte vilken hoj jag har nästkommande sommar.
Ursäkterna???
Det är ren sanning och inga ursäkter. Visst kan ftg bemanna och höja priserna men då gnäller kunderna att priserna är för höga och att ftg är oseriösa då dom tar hutlöst betalt. Dom ftg som stannar kvar år efter år är ftg som vet vad allt kostar och som till största del har nöjda kunder. Visst finns det få som tycker att ftg A är skit medans B är bäst och andra kunder tycker tvärtom.
Små ftg som håller riktigt bra priser och är nya brukar hålla hög service och bra priser i början, sällan att dom överlever eller kan hålla samma nivå.
Visst kan man gå till andra handlare, det är ett fritt land. Skulle jag bli helt riktigt illa behandlad skulle jag med byta inköpsställe. Men för mig krävs mer än det du råkat ut för.
Själv väljer hellre att gå till en handlare som jag vet finns där för mig när jag behöver dom och där man får en bra relation och gör bra affärer.
Ett ex ur verkliga livet.
-Fan, har har man stått 20 min i kö vid kassan och bara väntat på sin tur, varför i helvete har ni inte kölappssystem så man kan titta på annan medans man väntar.
Kölappssystem infördes....
Ny kund
-Varför har ni så idiotiskt system som kölappar. Man kan ju inte se om det är ens tur när man står utanför butiken och nog fan får man vänta för att ni ska trycka fram rätt nummer och vänta ett tag på att kunden kommer fram. Till råga på allt kan det gå flera nummer som ingen har då dom har lämnat butken. Vilket jäkla system istället för ha en normal kö vid kassorna.
Ftg har många som ringer och många klagar på att dom inte får svar eller prata med någon. Det är väl bara att anställa någon som kan svara och vet lite om mc som inte kostar multi (det är ju super lätt att hitta....)Folk tillsätts för ta bara telefonen. Men så fort man tar ett samtal där man tex ska leta efter reservdelar till en hoj tar samtalet tid.
Alltså måste många tillsättas för att kunna ta alla samtal. Men som sagt var, personer att svara på telefon och mail anställdes.
Då kom klagomål på att man inte fick prata med sina vanliga säljare, att dom i telefon inte kunda lika mycket eller var lika snabba som övrig personal.
-ur kan ni sätta personal som inte kan svara på frågor att ta telefonen?
Så hur man än vänder kappan efter vinden....
Det är bra att det finns många ftg att välja på och det är väl en fördel för alla.
Det jag absolut vill säga är att jag anser att det är FEL att klaga på personalen då jag som varit runt på flera mc-handlare sett en hel del. Jag tror faktiskt inte dom är slöa eller lata. Utan dom jag mött jobbar för högtryck och gör hela tiden sitt bästa.
Sen kan dom inte få alla nöjda och glada, men att då kalla dom slöa och aroganta tycker jag är fel.
Alltså tar man hand om kunderna i butiken först och VARJE kund, oavsett om man valt att svara i telefon eller ej, ger man den tid och den hjälp de behöver och man som mc-handlare kan! Dvs. man låter kunden ta den tid han/hon behöver när man väl valt att som handlare ta sig an kunden!
Gör man det kommer, efter hand, majoriteten av kundern at ha full förståelse för att man prioriterar de som är i butiken och svarar i telefon endast i mån av tid, dvs. när det inte finns kunder i butiken som kräver handlarens uppmärksamhet.
Detta arbetssätt ger långsiktighet eftersom kunden då känner att när det väl blir hans/hennes tur så känner kunden att han är viktig för handlaren. Detta arbetssätt ger med andra ord en inkomst på sikt som är stadig! Problemet är att den kräver engagemang!
Mvh!
// Niklas
Jag har i flesta fall sett att man arbetat så du skriver. Det är inte att man tar telefon när man har kunder vid disken. Dock har det hänt att man haft kö och kunder kommit in och skrikiggt om varför i helvete vi inte svarar i telefon, att dom måste ta sig till butiken för att få svar på sina frågor....
MC butiker är inte de enda branschen som har ojämn belastning under året, men många där är nog bland de sämsta på att hantera det.
Skulle vilja höra höra den skiduthyrare i Sälen som inte kan tänka sig att ta in mer folk under vintermånaderna.
Ta in mer folk där. Jisses!
Där fick man slita dag som natt och inte tog dom in folk där inte. Det var bit ihop, håll käften och var trevlig mot kunderna. Så det så.
Att anställa när man bara har inkomst under vintern fanns liksom inte.
I alla fall där jag har erfarenhet från
Sen handlar det väl inte om att inte ta in mer folk, det gör dom flesta men det finns begränsning för hur många tex en mc handlare klarar att ta in ekonomiskt.