McRae
Radical Riders
Ska ut o testa lite till innan jag börjar göra nåt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
McRae skrev:Ska ut o testa lite till innan jag börjar göra nåt!
1. Utan att ha bromspapper så upplever jag att -93 har bättre mellanregister och känns alltså kraftfullare så länge man håller sig i mellanregister. På topp går -96/-99 bättre. Men vem fan orkar hålla på och varva 10-14 000 rpm konstant på gata?Bj skrev:1. Då är jag helt lost, jämför du med 93:an och menar att en 98 är lika "slö" eller slöare?
2. Här fattar jag ännu mindre....alltså....R6 är min nuvarande hoj ja...ska jag skriva ut alla hojar jag kört alltså? för att kunna göra jämförelsen mot en 98:ans gixxer?
Sakfrågan var väl att McRae tyckte att 98:an var förvånansvärt trög i jämförelse med en 93:a?
Kommer kraften på annat sätt i 98:an eller hur menar du med att prova varva ur?
Ps. ta smiliesarna med en nypa salt....det är det dom är till för....eller nästan i.a.f. jag vill bara ifrågasätta lite av slöheten och "komforten" en aning Ds.
Markus skrev:Bottnar i att vår nationella identitet nära nog är utraderad.
Robban_C skrev:1. Utan att ha bromspapper så upplever jag att -93 har bättre mellanregister och känns alltså kraftfullare så länge man håller sig i mellanregister. På topp går -96/-99 bättre. Men vem fan orkar hålla på och varva 10-14 000 rpm konstant på gata?
2. Nej men det ligger ju nära till hands att tro att du jämför med den hojen du har. Precis som du trodde jag jämförde med TLR.
3. Japp. Jag menar att -96/-99 måste dras förbi 10 000 rpm ca (minns inte exakt var den vaknar) innan det börjar hända nåt. Men då händer det desto mer. Detta innebär att man säkert kan uppleva den som trött om man håller igen på varvet. Och jag tycker för övrigt att man ska hålla igen med mer eller mindre okänd hoj, kall och skitig asfalt, ringrostig etc men det är en annan diskussion.
4. I komfort ingår så mycket mer än bara körställningen (som inte är nåt vidare på -96/-99 enligt min åsikt). Och "komfort" ska givetvis ses ur ett sporthojsperspektiv, det är ju trots allt ändå sh.com det här.
5. Jag blev faktiskt irriterad av att bli garvad åt när jag lägger ett sakligt inlägg baserat på erfarenhet av de båda hojar som McRae skrev om men det lägger vi ner nu.
Friends?
gladh skrev:Oj oj oj, nu blev jag jättenyfiken. Markus vad är vår nationella identitet för något? Hur karraktäriseras den (eller borde, om den nu är på väg bort)? Varför håller den på att försvinna? Blir det bara tomrum i dess ställe?
![]()
gladh

McRae skrev:Ska ut o testa lite till innan jag börjar göra nåt
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |