Har inte grejat så! mycket med Rettan för det är fortfarande garanti ....OLJEKYLD GSXR skrev:Har du kollat trottelgummina, att de är hela, rätt monterade och lyfter trottlarna ordentligt? Sitter det Dynojet i gasarna? Är emulsionsrören fräscha?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har inte grejat så! mycket med Rettan för det är fortfarande garanti ....OLJEKYLD GSXR skrev:Har du kollat trottelgummina, att de är hela, rätt monterade och lyfter trottlarna ordentligt? Sitter det Dynojet i gasarna? Är emulsionsrören fräscha?
Har bara gamla kurvor 2år gamla å då var det bra 135hp bakhjul samt 101nm i vrid bak hjul .hojen har gott bra c.a 297km å nu 267 km ....PD skrev:Du har vant dig, dom blir slöa efter några dagars åkande! endast efter vinter vilan man kan tycka det suger på under några få kilometrar.
Är det förgasare på den? aja skit samma det låter som du har strul med tändningen, kolla så tps givaren på sidan av förgasaren sitter på och det går nog mäta upp så att givaren där är riktig, fungerar varvräknaren som den ska?
har du nyss köpt hojen eller har den alltid gått lusigt? vad gav den för effekt? (lägg gärna upp kurvan om du kan) låter ju nästan som den skulle vara strypt, en fireblade drar ju eu- mopparna jämt med!
Jag gissar på tändproblemas(eller avgasventilen)
Nej. Jag har aldrig känt prestandamässigt att en motor spikar. Men det hörs! Om inte vindbruset överröstar.vtwin skrev:Känner man inte om hojen spikar?
ström 1 skrev:Har inte grejat så! mycket med Rettan för det är fortfarande garanti ....
Annars skär det snart nån annanstans.....Robban_C skrev:Min Renault Express (portad, planad till 10,8:1) börjar spika efter en längre stunds topphastighet. Ingen reducering av hastigheten men det skär i hjärtat av att höra smattret (kliver av direkt).
den slutar varva orkar ej med mer (stopp. fine. end). tex min gamla hoj orkade varje fall tona ur om ,tex har max krutSilwer skrev:Hur menar du att den slutar varva efter 10k varv?
För där lämnar den nämligen toppeffekten, och jag upplever att min börjar vika sig där med i effekten, fast om det är normalt vet jag inte.
Det är iaf inget märkvärdigt drag i min heller tycker jag.
Men toppfarten verkar väl låg det håller jag med om, en 15 knyck till ska man väl få ur på mätaren om hojen är frisk.
ström 1 skrev:den slutar varva orkar ej med mer (stopp. fine. end). tex min gamla hoj orkade varje fall tona ur om ,tex har max krutvid 10000 så borde den gå att varva ur till 11000 med hemlängtan å solen i ryggen .. snackade med verkstad idag den går magert i undreregistret men bra värden i övreregistret så jag får papper på dynorun i morgon sen får vi se vad det är för fel, det förklarar i varje fall spikningarna men sen att den går sakta! det får dom titta vidare på ....
![]()
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |