slö R1

OLJEKYLD GSXR skrev:
Har du kollat trottelgummina, att de är hela, rätt monterade och lyfter trottlarna ordentligt? Sitter det Dynojet i gasarna? Är emulsionsrören fräscha?
Har inte grejat så! mycket med Rettan för det är fortfarande garanti ....

Du har vant dig, dom blir slöa efter några dagars åkande! endast efter vinter vilan man kan tycka det suger på under några få kilometrar.

Är det förgasare på den? aja skit samma det låter som du har strul med tändningen, kolla så tps givaren på sidan av förgasaren sitter på och det går nog mäta upp så att givaren där är riktig, fungerar varvräknaren som den ska?

har du nyss köpt hojen eller har den alltid gått lusigt? vad gav den för effekt? (lägg gärna upp kurvan om du kan) låter ju nästan som den skulle vara strypt, en fireblade drar ju eu- mopparna jämt med!

Jag gissar på tändproblemas :( (eller avgasventilen)

PD skrev:
Du har vant dig, dom blir slöa efter några dagars åkande! endast efter vinter vilan man kan tycka det suger på under några få kilometrar.

Är det förgasare på den? aja skit samma det låter som du har strul med tändningen, kolla så tps givaren på sidan av förgasaren sitter på och det går nog mäta upp så att givaren där är riktig, fungerar varvräknaren som den ska?

har du nyss köpt hojen eller har den alltid gått lusigt? vad gav den för effekt? (lägg gärna upp kurvan om du kan) låter ju nästan som den skulle vara strypt, en fireblade drar ju eu- mopparna jämt med!

Jag gissar på tändproblemas :( (eller avgasventilen)
Har bara gamla kurvor 2år gamla å då var det bra 135hp bakhjul samt 101nm i vrid bak hjul .hojen har gott bra c.a 297km å nu 267 km .... :( det kanske räcker men pröjsar man nästan 2000kr i försäkring så får det röra på sig :) men till helgen hoppas jag få den färska kurvan

vtwin skrev:
Känner man inte om hojen spikar?
Nej. Jag har aldrig känt prestandamässigt att en motor spikar. Men det hörs! Om inte vindbruset överröstar.

Hade en Corvette med turbo. Kompressionsförhållande 9:1, laddtryck 1,1 bar, ingen laddluftkyl, ca 40 gr full förtändning (brukar vara 36 gr på sugmotor), gjutjärnstoppar och gjutna standardkolvar. En sån spis borde spika satan men tack vare vatteninsprutning ingen spikning.
Körde slut på vattnet en gång, den spikade verkligen _satan_! Men ingen märkbar skillnbad i prestanda.

Min Renault Express (portad, planad till 10,8:1) börjar spika efter en längre stunds topphastighet. Ingen reducering av hastigheten men det skär i hjärtat av att höra smattret (kliver av direkt).

Robban_C skrev:
Min Renault Express (portad, planad till 10,8:1) börjar spika efter en längre stunds topphastighet. Ingen reducering av hastigheten men det skär i hjärtat av att höra smattret (kliver av direkt).
Annars skär det snart nån annanstans.....
/u

Hur menar du att den slutar varva efter 10k varv?
För där lämnar den nämligen toppeffekten, och jag upplever att min börjar vika sig där med i effekten, fast om det är normalt vet jag inte.
Det är iaf inget märkvärdigt drag i min heller tycker jag.
Men toppfarten verkar väl låg det håller jag med om, en 15 knyck till ska man väl få ur på mätaren om hojen är frisk.

Silwer skrev:
Hur menar du att den slutar varva efter 10k varv?
För där lämnar den nämligen toppeffekten, och jag upplever att min börjar vika sig där med i effekten, fast om det är normalt vet jag inte.
Det är iaf inget märkvärdigt drag i min heller tycker jag.
Men toppfarten verkar väl låg det håller jag med om, en 15 knyck till ska man väl få ur på mätaren om hojen är frisk.
den slutar varva orkar ej med mer (stopp. fine. end). tex min gamla hoj orkade varje fall tona ur om ,tex har max krut :tummenupp vid 10000 så borde den gå att varva ur till 11000 med hemlängtan å solen i ryggen .. snackade med verkstad idag den går magert i undreregistret men bra värden i övreregistret så jag får papper på dynorun i morgon sen får vi se vad det är för fel, det förklarar i varje fall spikningarna men sen att den går sakta! det får dom titta vidare på .... :)

ström 1 skrev:
den slutar varva orkar ej med mer (stopp. fine. end). tex min gamla hoj orkade varje fall tona ur om ,tex har max krut :tummenupp vid 10000 så borde den gå att varva ur till 11000 med hemlängtan å solen i ryggen .. snackade med verkstad idag den går magert i undreregistret men bra värden i övreregistret så jag får papper på dynorun i morgon sen får vi se vad det är för fel, det förklarar i varje fall spikningarna men sen att den går sakta! det får dom titta vidare på .... :)

Spikningar, eller menar du att den går orent/bluddrar?
Spikningar hör du inte, och på en radfyra känns det oftast inte alls.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph