Släpp upp!

I just den kurvan bromsade jag ikapp flera av de bästa förarna, sen att jag sög på resten av banan må väl vara :tummenupp

Jag tycker det är lite både ock med att sladda in, jag kommer göra det mycke mindre i framtiden. Det där var en kurva som nyper i slutet och där tjänar man på sladda i ingången, medans om jag går genom en kurva som nyper i början så försöker jag öppna gasen väldigt tidigt och få lite sladd just när man går över på gasen för att kunna accelerera hårdare.

Jag tror på att är det inte en kurva som nyper i slutet eller en väldigt tight 180 så har man fördel av att sladda på påslag istället för i inbromsningen. Men jag upplever det som du säger jocke att man kan bromsa hårdare om man hänger ut bakändan.

Sen det blev fyrtakt i motogp ser man det mycke oftare där också
 
Fan vilka säkra killar alltså, kan bara drömma om att en dag bli hälften så mkt hojåkare !
Och det lilla jag kört på min lilla gixxer, jag bromsar med båda bromsarna, dock inte mkt med bakbromsen, petar ner och ger mellangas, ser till att jag släppt upp kopplingen helt precis innan jag börjar svänga men sen så kan jag inte köra för 5 öre heller men vafan så gör jag =)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top