Slänger du gamla MC-tidningar?

Vad ska man göra med gamla MC-tidningar?

• Antal röstningar
    0

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Separationsångest.

Ska flytta snart och det ligger hyfsat stora travar med bl.a. Bike-tidningar som antingen ska slänga eller arkiveras. Jag tycker det är kul att läsa gamla artiklar med det perspektiv som man hade då artikeln skrevs, men å andra sidan tar tidningarna massor med plats och man kommer bara läsa tidningarna ytterst sällan.

Så, slänga eller behålla?

P.S. Poll kommer.

Jag brukar spara nummer med tester och artiklar om hojar jag är intresserad av. Kul att kunna läsa när det gått några år och man har råd att köpa hojen man gått och drömt om. Också kul att ha kvar testerna på de gamla hojar man ägt tidigare.
/B)

Jag hade tonvis med tidningar förut.
Efter att ha insett att jag kanske letat upp nån eller kanske ett par artiklar de senaste fem sex åren och att de tog upp halva lägenheten så tog jag mig i kragen och åkte till pappersåtervinningen :näsblod

Allt man vill veta finns ändå på nätet :tummenupp

Lite olika.
Hittills har jag behållt Bike UK och Performance Bikes, kastat det mesta annat.

Kan ingen jävel ta med sig en kasse tidningar och gå runt i lassarettens väntrum och lägga ut...

Jag skulle med glädje läsa guldvingebladet från 88 istället för hänt i vecket 99

var i samma läge själv för ett tag sen ,slängde allt utom några nummer som jag ville ha kvar

Kan ingen jävel ta med sig en kasse tidningar och gå runt i lassarettens väntrum och lägga ut...

Jag skulle med glädje läsa guldvingebladet från 88 istället för hänt i vecket 99

Det är faktiskt ingen dum idé, man skulle kunna lägga ut dem på jobbet som lite landminor.

Jag sparar allt. :näsblod

Edit: Suddig bild, men det är från 1994 till nutid. :OCD

Bifogat

• zeitung.jpg
    zeitung.jpg
    30.9 KB · Visningar: 136
ca 90% ligger på jobbet.
tar ingen plats hemma andra kan läsa dom och jag med :tummenupp

Först kommer du bara tycka att det var skönt att bli av med skiten. Efter ett tag , säg ett par år till och med, kommer du att inse vilken idiot du var som slängde alla gamla tidningar med roliga reportage.

Jag talar av egen erfarenhet och jag har fortfarande ågren över att jag slängde dem.

Last edited:
jag behåller alla motor-tidningar resten slänger jag!
jag tog tilochmed hand om 3 låder med gamla bil-tidning
som en kompis ville bli av med!!

Först kommer du bara tycka att det var skönt att bli av med skiten. Efter ett tag , säg ett par år till och med, kommer du att inse vilken idiot du var som slängde alla gamla tidningar med roliga reportage.

Jag talar av egen erfarenhet och jag har fortfarande ågren över att jag slängde dem.

Nja, det är nog snarare som så att först tycker man att det är skönt. Sedan saknar man ett par-tre nummer. Sen inser man att den saknaden inte alls är större än känslan av att bli av med tidningsberget. Sen är det bra igen! :)

JAG slänger inga men mrs.SilverJonten slänger så fort hon får chansen..:tummenner
Så det gäller o hålla ett öga på tidnings högarna bredvid sängen!!

jag behåller alla motor-tidningar resten slänger jag!
jag tog tilochmed hand om 3 låder med gamla bil-tidning
som en kompis ville bli av med!!

Det är du som är räddningen för oss som tycker det är svårt att slänga alltså :)

jag har sparat alla bil/mc tidningar sedan 2000. dom ligger i en jädra massa lådor lite här och där hehehe, det är roligt att läsa tidningar som är 8 år gammal :tummenupp

tidningar

du kan ju alltid ge dem till din lillebror som precis har gett sig in i mc världen och tydligen behöver lite fakta om typ de mesta som har med mc att göra mvh brosan :) !!!!!!!:tummenupp

stapla upp dom framför toan så har du nåt att göra när du bajsar

Jag hade tonvis med tidningar förut.
Efter att ha insett att jag kanske letat upp nån eller kanske ett par artiklar de senaste fem sex åren och att de tog upp halva lägenheten så tog jag mig i kragen och åkte till pappersåtervinningen :näsblod

Allt man vill veta finns ändå på nätet :tummenupp

Gjorde detsamma faktiskt. Något jag ångrar lite, då man hade kunnat skänka de istället. Har kvar de viktigaste. Närmast om hjärtat ligger en gammal Bike tidning från -98. Då Gerry Nordström kör en R1:a mot Gunnar Dackevalls (Automobil) Dodge Viper på Ringen. R1:an vinner med 8.06 mot 8.25 om jag inte missminner mig.

*/ ?>
Back