Har en "kompis" som har lånat pengar och nekar till det nu, har även massa vittnen som kan styrka att han är skyldig mig pengar men vill inte att det ska gå så jätte långt. Rör sig om hyfsat mycket (vill inte nämna summa) Men tips så att man får han att vakna och inse att det kan bli konsekvenser av saker man gör.. Jag vet inte om han är "efterbliven" men han värkar inte fatta när det är allvar och inte... Har funderat på att skrämma upp han lite med ett hembesök av några knutters men då är jag rädd att han blir för rädd och ringer polisen och blabla... Men ändå så vill jag att han ska sluta fjanta runt, för det kommer gå illa för han tillslut om han gör så här mot andra... Om jag inte hade varit polare med han förut hade han helt klart åkt på stryk och hembesök varje vecka tills jag fick mina pengar... Hans skulder började i november och har alltid varit "i slutet på den här månaden så får du dom, jag lovar" En vecka innan jag ska få dom så ringer jag och frågar så allt är grönt. "nej jag är inte skyldig dig några pengar, du fick dom förra månaden" Vet inte om jag överreagerar nu för att jag är lite trött och precis fått svaret "du fick dina pengar förra månaden" så jag är ganska arg just nu...
Men... Några tips hur man kan få han att ge mig mina pengar?
Men... Några tips hur man kan få han att ge mig mina pengar?
Men att hitta någon gangster som vill köpa en skuld för 100 spänn blir nog svårt 
snubbar som köper/driver in skulder är ju inga helylle killar direkt men är det sista utvägen och det är