Skyldig pengar, vägrar ge tillbaka

Status
Ej öppen för fler svar.

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Har en "kompis" som har lånat pengar och nekar till det nu, har även massa vittnen som kan styrka att han är skyldig mig pengar men vill inte att det ska gå så jätte långt. Rör sig om hyfsat mycket (vill inte nämna summa) Men tips så att man får han att vakna och inse att det kan bli konsekvenser av saker man gör.. Jag vet inte om han är "efterbliven" men han värkar inte fatta när det är allvar och inte... Har funderat på att skrämma upp han lite med ett hembesök av några knutters men då är jag rädd att han blir för rädd och ringer polisen och blabla... Men ändå så vill jag att han ska sluta fjanta runt, för det kommer gå illa för han tillslut om han gör så här mot andra... Om jag inte hade varit polare med han förut hade han helt klart åkt på stryk och hembesök varje vecka tills jag fick mina pengar... Hans skulder började i november och har alltid varit "i slutet på den här månaden så får du dom, jag lovar" En vecka innan jag ska få dom så ringer jag och frågar så allt är grönt. "nej jag är inte skyldig dig några pengar, du fick dom förra månaden" Vet inte om jag överreagerar nu för att jag är lite trött och precis fått svaret "du fick dina pengar förra månaden" så jag är ganska arg just nu...
Men... Några tips hur man kan få han att ge mig mina pengar?

Ingen fest eller annat socialt event som ni båda kan träffas på inom kort, gärna med några av vittnena närvarande. bara att först psykiskt börja pressa honom på pengarna under kvällen, senare vid behov påbörja lite mer hot om fysiska hot, och ligger hans IQ fortfarande på samma nivå som en fiskmås så kanske det är dags att faktiskt ta till lite mild fysiskt kontakt?

hahaha fan surrar ni om, de e ba sänka fanskapet o rota igenom plånkan för'an

hahaha fan surrar ni om, de e ba sänka fanskapet o rota igenom plånkan för'an

Jo, våld är ju lösningen på allt:rolleyes:

Har du vittnen på det så och historien är som du säger så skulle jag råda dig att polisanmäla honom. Blir han skrämd av det & betalar tillbaka så är det bara att ta tillbaka anmälan. Bryr han sig inte så är det kört, då får du glömma pengarna.

Ett annat tips är att byta umgänge, det låter inte som en "kompis" i mina öron.

Last edited:
Ingen fest eller annat socialt event som ni båda kan träffas på inom kort, gärna med några av vittnena närvarande. bara att först psykiskt börja pressa honom på pengarna under kvällen, senare vid behov påbörja lite mer hot om fysiska hot, och ligger hans IQ fortfarande på samma nivå som en fiskmås så kanske det är dags att faktiskt ta till lite mild fysiskt kontakt?
Jo vi ska på samma fest imorgon, så det blir nog att pressa han där. Har dock bara en kompis med mig och han som är skyldig har typ 5-6 där skulle jag tro. Så det blir nog att snacka lite med han...

är med om nått liknande precis och blivit långdraget men man har ju funderat på lite olika alternativ, har kontaktat medlare heter det så håller på med den processen nu annars blir det ju självklar anmälan då jag tillochmed har papper på lånet. Det roliga i min historia är att jag blev utsatt för hot av personen som lånat pengar så är lite fundersam hur de ska sluta :/

Jo, våld är ju lösningen på allt:rolleyes:

Har du vittnen på det så och historien är som du säger så skulle jag råda dig att polisanmäla honom. Blir han skrämd av det & betalar tillbaka så är det bara att ta tillbaka anmälan. Bryr han sig inte så är det kört, då får du glömma pengarna.

Ett annat tips är att byta umgänge, det låter inte som en "kompis" i mina öron.

Tror jag inte kan polisanmäla han, för mina vitten består av sånna som har sett mig chatta och hört tele samtal. Så vittnerna håller nog inte juridiskt, håller mer för oss vanliga... Och jag kan bara se hot för om det inte hjälper att gå in fysiskt och få han att vakna... Och som någon tidigare skrev, rota igenom plånboken... Det kan man bara hoppas att han har en eller ha den med sig, han är lite som en pundare... Skulle inte förvåna om mina pengar gick till knark... Dum som jag var frågade jag inte vad han skulle ha dom till... Antog att det var för mat eller något (han åkte dit nyligen för olovligkörning så lite ont om cash) Men gick troligen till knark....

Det roliga i min historia är att jag blev utsatt för hot av personen som lånat pengar så är lite fundersam hur de ska sluta :/
Oj... Det kanske bilr svaret på mina hot... Ska nog se till att ha lite backup vänner när jag konfronterar han.. Tack för en liten "varning"/upplysning :)

Last edited:
Om det är mycke cash så får du väll i värsta fall sälja skulden.

Så han bli skyldig någon som får lösa det hur han vill? T.ex han är skyldig mig 500kr så säljer jag skulden för 100kr?

:nicka Men att hitta någon gangster som vill köpa en skuld för 100 spänn blir nog svårt :lol

:nicka Men att hitta någon gangster som vill köpa en skuld för 100 spänn blir nog svårt :lol
Haha, det rör sig om mycket mer än så, men då fatta jag vad du menade :)
Och det blir nog att sälja den efter den här månaden, eller betala någon lite för att denna person ska hjälpa mig att få pengarna. Och nu kommer jag max låna ut runt 250kr till folk... Detta har hänt förut med typ 500kr men det kan man leva utan, men det här svider lite mer...

Nästa gång någon ber mig om pengar ska jag säga "nej, men vi kan gå till banken och jag kan hjälpa dig få ett lån :)"

Och det blir nog att sälja den efter den här månaden, eller betala någon lite för att denna person ska hjälpa mig att få pengarna. Och nu kommer jag max låna ut runt 250kr till folk... Detta har hänt förut med typ 500kr men det kan man leva utan, men det här svider lite mer...

Nästa gång någon ber mig om pengar ska jag säga "nej, men vi kan gå till banken och jag kan hjälpa dig få ett lån :)"

Vill bara höja en varningens finger :ajjabajja snubbar som köper/driver in skulder är ju inga helylle killar direkt men är det sista utvägen och det är
mycket cash så...

Edit: Förra gången du hade strul med dina "kamrater" så löste det sig väll över MSN, prova där först :hihi

e du stenrik eller bara dum? tydligen så är det inte första gången som du lånar ut pengar och har problem med att få tillbaka. varför lånar du ut stålar överhuvudtaget?!! vissa har tydligen svårare att lära sig av sina misstag. :gnissla

Vill bara höja en varningens finger :ajjabajja snubbar som köper/driver in skulder är ju inga helylle killar direkt men är det sista utvägen och det är
mycket cash så...

Edit: Förra gången du hade strul med dina "kamrater" så löste det sig väll över MSN, prova där först :hihi

Haha, han undviker mig så msn eller ringa funkar inte. Går dock att ringa när han är full... Och det här är ingen liten 15 åring som vandaliserar för att impa på sina polare. Detta är en vuxen fjolla som inte har vuxit upp :näsblod
Men jo... Det blir verkligen den sista utvägen, kommer dra hem till han med ett par polare i slutet av månaden och söka igenom lägenheter efter pengar och om vi inte hittar några då blir han någon annans problem. Men har ingen lust att han åker illa ut... För det skulle jag må lite dåligt av, så jag kommer nog prata med dom innan att inte gå så långt till en början. Om det ens kommer gå så långt.. Men det tror jag det kommer blir.. :(

e du stenrik eller bara dum? tydligen så är det inte första gången som du lånar ut pengar och har problem med att få tillbaka. varför lånar du ut stålar överhuvudtaget?!! vissa har tydligen svårare att lära sig av sina misstag. :gnissla
Det är alltid lätt att vara efterklok. Därför ska jag också vara det.
Jävla dumt att låna ut en större summa pengar till en knarkare!!!
Men nu när misstaget är gjort så hoppas jag att CLEW inte gör något dumt för att få tillbaka pengarna. Det är inte värt att döda någon eller att hamna i fängelse.

Haha, han undviker mig så msn eller ringa funkar inte. Går dock att ringa när han är full... Och det här är ingen liten 15 åring som vandaliserar för att impa på sina polare. Detta är en vuxen fjolla som inte har vuxit upp :näsblod
Men jo... Det blir verkligen den sista utvägen, kommer dra hem till han med ett par polare i slutet av månaden och söka igenom lägenheter efter pengar och om vi inte hittar några då blir han någon annans problem. Men har ingen lust att han åker illa ut... För det skulle jag må lite dåligt av, så jag kommer nog prata med dom innan att inte gå så långt till en början. Om det ens kommer gå så långt.. Men det tror jag det kommer blir.. :(

Det hör väll till godton att informera om att man tänker sälja skulden, och vem den nya ägaren kommer att bli :banana

Lycka till!

Jag är nog mest dum... Behöver dom egentligen inte nu men vill ha tillbaka dom medans jag har en chans att få tillbaka dom. Men jag har nog lite problem att säga nej... Något jag bör träna på:gnissla

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa