#Olsson#
Ny medlem
Goffe skrev:vad ni än gör, kör aldrig utan alla skydd!!! var "omkull" senast för ett par veckor sen,( http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=82940 )

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Goffe skrev:vad ni än gör, kör aldrig utan alla skydd!!! var "omkull" senast för ett par veckor sen,( http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=82940 )
Falafelbabianen skrev:Något som förvånar mig är att många kör utan handskar!
Händer är ganska svåra att fixa till så dom ska vi va rädda om!!!
1 Hjälm ( skallen är som en trycksatt melon )
2 Handskar - tar i först och mest
3 Jacka - armbågar är svåra att fixa till så dom bör man skydda.
4 Byxor - benen kommer ofta ikläm under hojjen men fixas lättare
5 Ryggskydd - skyddar om man lyckas slå en volt i en luftfärd.
Men viktigaste skyddet är förstånd - anpassa hastighet och körsätt till omständigheterna.
Gäller vid "normal" körning på väg...
#Olsson# skrev:Att du behöver skydd som kör inlines i 160 med mål att nå 200, förstår nog de flesta. Mitt råd till dig är att inte vurpa samt undvika köra inlines i 160.
![]()
Goffe skrev:mitt råd till dej, undvik att vurpa
Är delbart ställ mycket sämre än helställ?Goffe skrev:vad ni än gör, kör aldrig utan alla skydd!!! var "omkull" senast för ett par veckor sen,( http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=82940 ) o är glad över att jag hade skinnställ, gick hål på stället, handskar trots att de "inte gick fortare" än ca 160-170.... hade jag inte haft det så hade man väl skrapat bort kött in till benet eller annat otäckt.. hanskar som många har som nr 2 på deras lista, de går hål fruktansvärt FORT.. tunnt lager skinn, kanske därför?! men dem skyddar iaf! på benen gick de hål speciellt mkt vid knäna, tur att de finns skydd undeer stället/skinnet där. mest oskyddad var jag på magen, pga delat ställ. just pga av de så fick sjukhuspers. ta till tandborste o annat sånt till att skrapa rent från asfalt.. blir aldrig mer ett delat ställ för min del. vekar vara många som tycker de är tråkigt att kunna gå?! därför stövlar hamnar sist på "listorna"?
så, priotera inte, använd alla skydd ist.
1
1:skinnställ
1:ryggskydd
1:hanskar
1:stövlar
Raid72 skrev:Har själv hamnat i ett avbärarräcke i 70 blås. Bröt tre kotor i ryggen, sju frakturer i bäckenet med mera. TROTS ställ och ryggskydd... Hade jag inte haft ryggskyddet hade jag nog gått av på mitten.
/R
#Olsson# skrev:Att du behöver skydd som kör inlines i 160 med mål att nå 200, förstår nog de flesta. Mitt råd till dig är att inte vurpa samt undvika köra inlines i 160.
![]()
spinnanders skrev:Är delbart ställ mycket sämre än helställ?
Teo skrev:Min polare gjorde samma sak utan ställ, Enbart Jacka och hjälm ,inga handskar, mm. Räcket gick avHade han åkt långsammare hadde han inte klarat sig, då hade räcket hållit...
Han har i och för sig hus och barn nu i stället för flerfärgad skrevraket..
spinnanders skrev:Tycker många kör utan ryggskydd, någon som vet varför???
Teo skrev:Min polare gjorde samma sak utan ställ, Enbart Jacka och hjälm ,inga handskar, mm. Räcket gick avHade han åkt långsammare hadde han inte klarat sig, då hade räcket hållit...
Han har i och för sig hus och barn nu i stället för flerfärgad skrevraket..
Ok, där ser manGoffe skrev:helställ/raceställ bättre, slipper den glipan som blir vid magen annars (som de var iaf på mitt alpinestarställ/delat..
Goffe skrev:vad ni än gör, kör aldrig utan alla skydd!!! var "omkull" senast för ett par veckor sen,( http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=82940 ) o är glad över att jag hade skinnställ, gick hål på stället, handskar trots att de "inte gick fortare" än ca 160-170.... hade jag inte haft det så hade man väl skrapat bort kött in till benet eller annat otäckt.. hanskar som många har som nr 2 på deras lista, de går hål fruktansvärt FORT.. tunnt lager skinn, kanske därför?! men dem skyddar iaf! på benen gick de hål speciellt mkt vid knäna, tur att de finns skydd undeer stället/skinnet där. mest oskyddad var jag på magen, pga delat ställ. just pga av de så fick sjukhuspers. ta till tandborste o annat sånt till att skrapa rent från asfalt.. blir aldrig mer ett delat ställ för min del. vekar vara många som tycker de är tråkigt att kunna gå?! därför stövlar hamnar sist på "listorna"?
så, priotera inte, använd alla skydd ist.
1
1:skinnställ
1:ryggskydd
1:hanskar
1:stövlar
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |