skyddstillsyn för killen som stal min hoj

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
skyddstillsyn fick xxxxxx som stal min hoj , precis kommit ut ifrån fängelse ett år satt han , 6 månaders prövotid belastad i registret på 13 punkter + 7 nya nu , har blev inte ens dömd för min enbart häleri fast hojen stog i hans lgh med min hjälm och allt, kanske ska lägga ut hans adress här ,trött på att dom alltid ska klara sej

Medborgargarde NU!

Skulle man tagit dem på bar gärning...; jury, domare, bödel a la Judge Dredd.

Skulle köra upp mitt ABUS Detecto-lås så långt upp i deras anus så att dom skulle rapa i 120 db

...Det var nog politiskt statement från skitsäckens sida och genom att stjäla din hoj ville han starta en revolution som skulle förändra samhället i grund och botten. Mao är det ditt fel att din hoj blev snodd, hade du betalat mer i skatt..hade kräket fått mer i bidrag och också kunnat köpa sig en hoj istället för att sno din...Japp..det finns gott om idioter som resonerar så...även här på SH.

Förklaringen till att det blev häleri är att det ej går att bevisa att det var han som snodde hojen. I en rättsstat är det upp till polisen att bevisa att det är han som stal hojen och inte att han måste bevisa att han är oskyldig.
Att använda en annan princip skulle kunna innbära stora problem för "vanligt folk " i många sammanhang. T.ex skulle du behöva bevisa att du inte körde för fort eller du inte körde bakhjul varje gång du är ute o åker hoj eftersom vissa kör för fort eller på bakhjulet.

Förklaringen till att det blev häleri är att det ej går att bevisa att det var han som snodde hojen. I en rättsstat är det upp till polisen att bevisa att det är han som stal hojen och inte att han måste bevisa att han är oskyldig.

Är inte häleri ett allvarligare brott enligt lagen? :va

Jag förstår inte problemet? Om du har killens namn och tillflyktsort så borde det vara en bit av en kaka att fixa problemet och killen aldrig gör om det.

Undrar vad som hade hänt med honom om det vart från en ägare som har en fin väst på sig..

Vi bor i Sverige, landet med dom löjligaste och lustigaste straffen..
Det enda brottet man blir lite hårdare straffad för -det är när man lurar staten på pengar.
Allt annat har ingen större betydelse verkar det ut som.
Man kan inte ens försvara sig mot inkräktare i sitt eget hem, nä då åker man själv dit så det sjunger om det.
Sjukt är vad det är.

det var lite utav ironi,
för killen fick ju minimal straff för en sådan sak de me:rolleyes:

om du vet vilket fall jag pratar om med kvinnan som blev nersparkad sen skyllde gärningsmannen på att hon hade en sjukdom som gjorde att hon dog vid slaget till makrn

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back