skyddstillsyn för killen som stal min hoj

blablablabla

Vad är värre än att bli av med sin hoj?
Typ allt:
1.) Smuggling/försäljning av droger
2.) Misshandel/våldtäkt/Vållande till annans död/mord
3.) Kvinnofridskränkning
4.) Ekonomisk brottslighet = du/jag blir arbetslösa
osv.

Ställt i relation till liknande bott (ovan) är stöld av sak som är försäkrad rätt bagatellartad. Fast som drabbad känns det SJÄLVKLART hårt!

Vi som inte har den möjligheten att försäkra våra hojar mer än trafik? Vi får väl klart skylla oss själva?

Håller fullständigt med att det finns värre brott, men de är också helt fel i straffskalan.
Bara att man har ett mer eller mindre automatiskt avdrag på 20-30% på "vårdtiden" är för f@n helt galet. Varför inte bara döma för den korrekta tiden direkt?
Lika smidigt som att en person får pengar från staten i bidrag, som personen sedan direkt ska skatta inkomst för...???
 
Amen, du får ju faktiskt hålla fast inbrottstjuven, samtidigt som du håller fast tjuven ska du ringa polisen som kanske dyker upp om dom har en ledig bil i närheten:rolleyes:

Det där råkade jag ut för! En lång historia kort, en stekare som fått nobben tidigare på kvällen av en kvinna står och drar i hennes arm, hon ligger helt väck i buskarna. Jag, en god vän som även hon är klubbrelaterad samt två andra kvinnor går i mellan. Efter en del munhugg så lyfter ena av kvinnorna luren 112 var god dröj! En anmälan om sexuellt ofredande gjordes på plats och en bil skulle skickas direkt! Efter ca 30 min och 3 samtal till 112 tröttna vi på att vänta, så vi varskode aset att det var dags att lätta! På väg hem så hotar han vårat sällskap 3 gånger, 3e gången så ruttnar jag ur totalt och ger mig på aset! Det sluta med att nu 5 år senare så har cpt gjort en motanmälan för våran anmälan då han skar mig i plytet och bet mig 3 gånger gick inte att "styrka brott" :yoparty
Jag älskar vårat regelsystem :huvet
 
Amen, du får ju faktiskt hålla fast inbrottstjuven, samtidigt som du håller fast tjuven ska du ringa polisen som kanske dyker upp om dom har en ledig bil i närheten:rolleyes:

Haha, ja det är väl tänkt så. Hur det nu funkar rent praktiskt kan man diskutera:tummenupp


Det där råkade jag ut för! En lång historia kort, en stekare som fått nobben tidigare på kvällen av en kvinna står och drar i hennes arm, hon ligger helt väck i buskarna. Jag, en god vän som även hon är klubbrelaterad samt två andra kvinnor går i mellan. Efter en del munhugg så lyfter ena av kvinnorna luren 112 var god dröj! En anmälan om sexuellt ofredande gjordes på plats och en bil skulle skickas direkt! Efter ca 30 min och 3 samtal till 112 tröttna vi på att vänta, så vi varskode aset att det var dags att lätta! På väg hem så hotar han vårat sällskap 3 gånger, 3e gången så ruttnar jag ur totalt och ger mig på aset! Det sluta med att nu 5 år senare så har cpt gjort en motanmälan för våran anmälan då han skar mig i plytet och bet mig 3 gånger gick inte att "styrka brott" :yoparty
Jag älskar vårat regelsystem :huvet

Ja här har vi det ju svart på vitt hur det går till, helt sjukt.
Att han sen har mage att göra en motanmälan är bara det en sak för sig.
Jaaa...
 
Last edited:
Haha, ja det är väl tänkt så. Hur det nu funkar rent praktiskt kan man diskutera:tummenupp




Ja här har vi det ju svart på vitt hur det går till, helt sjukt.
Att han sen har mage att göra en motanmälan är bara det en sak för sig.
Jaaa...

Ja och jag har då ALLA skador dokumenterade via vårdcentralen, men det var väll photshopat då det inte räknades som bevis! :huvet
 
Ja och jag har då ALLA skador dokumenterade via vårdcentralen, men det var väll photshopat då det inte räknades som bevis! :huvet

Jaa, det är mycket man inte förstår när det gäller vårat rättssystem, som detta.
Men det kanske inte är meningen att man ska förstå:va
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top