Skyddjacka Leatt 3DF

stefanlundberg

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2013
Hoj
Suzuki VX800
Hallå där.

Lite inne på att köra med en skyddsjacka i sommar och ramlade över denna "nyhet":
http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?nid=3420&lcid=1053#params:nid=758200&t=Info

"Leatt lanserar en helt ny typ av skyddsjacka: 3DF. Skydden på axlar, armbågar, rygg och bröstkorg är av ett unikt skummaterial som är mjukt och bekvämt för användaren. Vid en eventuell krasch har de dock en stötupptagande förmåga som överstiger den hos traditionella, hårda skydd. "

http://www.mynewsdesk.com/se/pressr...ka-skydd-blir-haarda-naer-det-smaeller-813061

Finns det liknande skyddsjackor med denna teknik? Har någon testat något liknande?
Skulle gärna se några testresultat på hur denna förhåller sig till de vanliga skyddsjackorna med hårda plastskydd innan man vågar testa själv hehe.

Eftersom syftet med denna är att man ska ha den närmast kroppen, vad bör man ha på sig utanpå som bäst skyddar mot skrapskador om man råkar glida på asfalten någon dag (inte intresserad utav skinnställ!)

//Stefan

"Eftersom syftet med denna är att man ska ha den närmast kroppen, vad bör man ha på sig utanpå som bäst skyddar mot skrapskador om man råkar glida på asfalten någon dag (inte intresserad utav skinnställ!)"

öhh.... en skinnjacka skyddar bäst mot skrap :näsblod .... annars kan man ju ha jeansjacka,goretexjacka,kevlarhoodie eller annat valfritt matreial , men skinn skyddar bäst

sneglar lite på dendärna skyddsjackan jag med faktiskt.... hoppas nån som har en kan komma med nått uttalande

Jo jag vet, jag har både skinnställ och goretexjacka men jag undrade vad som skyddar bäst förutom skinn..
Men får bli goretexjackan eller testa en kevlarhoodie.

Gött att fler verkar sugna :) denna modellen i november så förhoppningsvis kommer någon typ av test på just den jackan snart! Ser ju j*vligt skön ut på bilden iaf!

Sällar mig till skaran nyfikna.
Den där ser mycket intressant ut, ser verkligen framemot att läsa tester och utlåtanden.....

Spännande teknik, hårda skydd har ju en tendens att kunna vara lite obekväma ibland.

Hoppades på att Duells skulle ha tagit med sig skyddet till MC-mässan och visat upp men icke! Någon som vet om skyddet saluförs i Sverige ännu?

Image.jpgWAVE_RT_81.jpg

Är det bara jag eller ser ryggskyddet väldigt kort ut?
Tycker det känns bättre med ett som täcker "hela" ryggen o svanken.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back