Skyddjacka Leatt 3DF

stefanlundberg

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2013
Hoj
Suzuki VX800
Hallå där.

Lite inne på att köra med en skyddsjacka i sommar och ramlade över denna "nyhet":
http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?nid=3420&lcid=1053#params:nid=758200&t=Info

"Leatt lanserar en helt ny typ av skyddsjacka: 3DF. Skydden på axlar, armbågar, rygg och bröstkorg är av ett unikt skummaterial som är mjukt och bekvämt för användaren. Vid en eventuell krasch har de dock en stötupptagande förmåga som överstiger den hos traditionella, hårda skydd. "

http://www.mynewsdesk.com/se/pressr...ka-skydd-blir-haarda-naer-det-smaeller-813061

Finns det liknande skyddsjackor med denna teknik? Har någon testat något liknande?
Skulle gärna se några testresultat på hur denna förhåller sig till de vanliga skyddsjackorna med hårda plastskydd innan man vågar testa själv hehe.

Eftersom syftet med denna är att man ska ha den närmast kroppen, vad bör man ha på sig utanpå som bäst skyddar mot skrapskador om man råkar glida på asfalten någon dag (inte intresserad utav skinnställ!)

//Stefan

"Eftersom syftet med denna är att man ska ha den närmast kroppen, vad bör man ha på sig utanpå som bäst skyddar mot skrapskador om man råkar glida på asfalten någon dag (inte intresserad utav skinnställ!)"

öhh.... en skinnjacka skyddar bäst mot skrap :näsblod .... annars kan man ju ha jeansjacka,goretexjacka,kevlarhoodie eller annat valfritt matreial , men skinn skyddar bäst

sneglar lite på dendärna skyddsjackan jag med faktiskt.... hoppas nån som har en kan komma med nått uttalande

Jo jag vet, jag har både skinnställ och goretexjacka men jag undrade vad som skyddar bäst förutom skinn..
Men får bli goretexjackan eller testa en kevlarhoodie.

Gött att fler verkar sugna :) denna modellen i november så förhoppningsvis kommer någon typ av test på just den jackan snart! Ser ju j*vligt skön ut på bilden iaf!

Sällar mig till skaran nyfikna.
Den där ser mycket intressant ut, ser verkligen framemot att läsa tester och utlåtanden.....

Spännande teknik, hårda skydd har ju en tendens att kunna vara lite obekväma ibland.

Hoppades på att Duells skulle ha tagit med sig skyddet till MC-mässan och visat upp men icke! Någon som vet om skyddet saluförs i Sverige ännu?

Image.jpgWAVE_RT_81.jpg

Är det bara jag eller ser ryggskyddet väldigt kort ut?
Tycker det känns bättre med ett som täcker "hela" ryggen o svanken.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025