Skydda sig ordentligt...

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
När man ska ut och åka så är det ju bra med skydd. Ibland kanske man ska ta en tur i stan och då kanske man nöjer sig med att ta på sig skinnstället (med inbyggt ryggskydd), hjälm och handskar och så... men när man ska köra bana så kan jag tänka mig att ta på mig lite mer skydd.

Vad har ni för skydd? Jag tänkte börja med att kasta ur knäskydden ur skinnstället och köpa lite större, kraftigare som bergis sitter på plats (då de i skinnstället kan flytta på sig lite...), sedan tänkte jag väl skaffa något lite kraftigare för bäckenbena eller vad kör ni andra med där?.. .Vad finns det mer?...

Kör med med ett IXS ställ montegi tror jag det hette sen ett ryggskydd space 2.
hjälmen är en Lazer sen har man även skaffat sig ett par knäskydd modell värre som går in under skinstället, handskarna är daienise värsta modell med carbon knogskydd och allt vad det heter!

Bifogat

• evs-03-web-brace.jpg
    evs-03-web-brace.jpg
    19.1 KB · Visningar: 338
Eftersom jag älskar att spamma bilder så:

Jag åker i Dainese Aero (helpyjamas)
A-stars vector....... (såklart, matchar oxå)
Lazerkruka....... sitter som guld i fickan
Finfina Heldvantar i känguruskinn på insidan.....ingen poserstatus men de är underbara.....

Dainese ryggskydd oxå...... så har jag knäpuckarna kvar så skyddar de lite x-tra mot slag å så mot smalbenet även fast skydde i stället går ned i stöveln.......

Brillor med dubbelglas så slipper man imma fuktiga kvällar....

Me poser:

Bifogat

• heda.jpg
    heda.jpg
    40.5 KB · Visningar: 261
Något liknande de knäskydden är jag också ute efter. Var handlade du och vad kostade det? Knäna verkar ju alla skrota som vurpar på motard.. kan kanske vara bra att för en gångs skull ligga steget före och skaffa riktiga knäskydd INNAN man skrotar knäna pga för kassa skydd.

- Johan

Mcbudet skrev:
Kör med med ett IXS ställ montegi tror jag det hette sen ett ryggskydd space 2.
hjälmen är en Lazer sen har man även skaffat sig ett par knäskydd modell värre som går in under skinstället, handskarna är daienise värsta modell med carbon knogskydd och allt vad det heter!

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back