Skydda lacken från skador

Cale skrev:
Visst gör det.. finns hos färghandlare också.. men det ser skit ut..
jag hade sånt på tanken o bakpå för att skydda mot skavande väskor.. men annars.. alltså vafan.. har ju hojen för att köra den.. är man rädd för slitskador så kan man ju ha hojen hemma i bokhyllan..
det är iaf min åsikt..
det ska ju synas att man använder prylarna ;)

Word! :rock

Självklart kommer jag tvätta den mer än en gång den här sommaren, nu när den är nylackad ;)

Men fan hojen är till för att köras !

Cale skrev:
jag hade sånt på tanken o bakpå för att skydda mot skavande väskor.. men annars.. alltså vafan.. har ju hojen för att köra den.. är man rädd för slitskador så kan man ju ha hojen hemma i bokhyllan..
det är iaf min åsikt..

Hur var det nu?? När tvättade du din hoj senaste....lortgris!!! :D

Jag hjälpte farsan förra sommaren med att sätta på genomskinliga dekaler på hans hoj...alltså sådana dekaler som man kan köpa hos nästan varenda mc-handlare och som är gjorda för att skydda sådant som tanken.

Måste säga att det blev minst lika snyggt som tankslapper. :tummenupp

Cale skrev:
det är iaf min åsikt..
Självklart är hojen till för att användas, men med tanke på att det är min dyraste ägodel så vill jag dels använda den och dels titta på den och sucka av glädje, inte av sorg av massa smårepor :D :cool:

Last edited:
sgt - hittade du sån där plast och var i så fall (här i Sthlm)? Har kört några hundra mil och får lite skav från tankväskan. Tänkte fixa dit plast nu under en 2-veckor Europaresa och ta bort det sen.

Gick till Systemtext här på Kungsholmen. De har film eller folie som det verkar heta i branschen. Ett 60x100cm ark kostade ca 60 spänn. Nu ska jag ut och tvätta och kladda dit lite plast. Hoppas bara det lossnar lätt för det glömde jag att fråga. Ska bara sitta på under semestern.

www.systemtext.se

Nicke skrev:
Gick till Systemtext här på Kungsholmen. De har film eller folie som det verkar heta i branschen. Ett 60x100cm ark kostade ca 60 spänn. Nu ska jag ut och tvätta och kladda dit lite plast. Hoppas bara det lossnar lätt för det glömde jag att fråga. Ska bara sitta på under semestern.

www.systemtext.se
Jag köpte skyddsplast på rulle från MCVaruhuset har jag för mig, var rätt dyrt men skyddar bra, syns knappt heller så jag låter plasten sitta på tanken även när jag inte använder tankväskan.

Använd en blomspruta med vatten och några droppar diskmedel när du applicerar plasten, se till att spraya rikligt med vatten både på plasten och på tanken, på så sätt så är det enkelt att justera plasten tills den sitter ordentligt och sen är det bara att trycka bort luftbubblor, gör man rätt så syns plasten knappt alls.

Jag la flera lager med vax på tanken innan jag smackade dit plasten, så jag hoppas att den går att ta av hyffsat smärtfritt, men den dagen, den sorgen :).

Tackar för tipset med blomspruta! Ska fixa det nu. Åker imorrn! Tyskland, Österrike och Italien men inga mål bestämda.

Nicke skrev:
Tackar för tipset med blomspruta! Ska fixa det nu. Åker imorrn! Tyskland, Österrike och Italien men inga mål bestämda.
Trevligt! God tur! Själv beger jag mig till Norge på måndag, skulle egentligen ha blivit Skottland i år, men dålig planering och färjor som bara går två gånger i veckan satte stopp för det :).

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back