Skydd till Lindstrands STR skinnställ

Det borde vara skydd för höften, är dom inte märkta L & R på undersidan??

Sökte som satan jag med efter en ficka att stoppa in skydden i, men tydligen ska dom endast sitta med kardborre direkt mot höfterna.

Sökte som satan jag med efter en ficka att stoppa in skydden i, men tydligen ska dom endast sitta med kardborre direkt mot höfterna.

Tack för svar ( alla)

Stod ingenstans vad dom skulle sitta eller användas till ... använder folk dom ?

Har samma fundering gällande mitt Lindstrands "Sepang", föregångaren till nämnda skinnställ.

Vet att det är höftskydd men hur fanken ska man få dem att sitta fast? Lite kardborre mot fodret sitter inget vidare kan jag säga.

Går man ännu längre tillbaks hos samma tillverkare (tänker på Halvarsson "Mugello") så fanns det fickor vid höfterna att använda till detta ändamål.

Tips någon?

lite OT, men vad tänker lindstrands med om de inte skickar med instruktioner om vart skydden ska sitta?!?

Förmodligen inte till nån hjälp, men på mina Lindstands Taal byxor sitter skydden med kardborre, finns inga fickor. Där sätter man skydden mellan fodret och yttertyget. Ingen jättebra lösning men men...

7 papp för Silverstone-stället känns spontant väldigt konkurrenskraftigt!!

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan